KLOKKESTAFETTEN IV

Takk for et fantastisk innlegg og samling @acnorway. Godt å høre at jeg har hatt en positiv påvirkning i noen sammenhenger :mrgreen:

Tar noen høydepunkter:

Breguet:
Denne er jo helt fantastisk. Det er så mye frekke detaljer og finisher at det er bare å gi seg over. Skiven i lyset er jo helt rå, og alt fra visere til lugs har flotte detaljer. Fulltreffer! Og en funky fresh lenke kan jeg alltid like.

Aqua Terra:
Dette har jo med årene blitt "din" klokke. Den kan virkelig brukes til alt, og går nok under radaren til at man ikke må være bekymret når man går rundt i storbyer (kremt.. Pepsi) Rævva lenke og episk gummireim!

Pepsi:
Hva skal man si? Smått legendarisk. Du skaffet deg jo en versjon som både er strøken og sjelden, så good for you der. Mye bedre enn den jeg hadde på samme tidspunkt du fikk denne!

3228:
Denne hadde vi vel også like på et tidspunkt? Fantastisk klokke med et gejnnomført Genta design. Men skive/visere er nesten det kuleste her. Kontrasten mellom hvit/sølve og Gull er bare helt rå. Og veldig kult oppheng til rotoren, med demping.

Speedy:
Har aldri helt fått til denne, men tror den er bedre på lenken du kjøpte. Er jo ikke feil, bare ikke helt meg.

Pelagos:
Så å si perfekt daily beater? Digg vekt, digg lenke, digg microsjustering, digg størrelse. Ja, digg!

Lange:
Igjen beklager for at jeg har kostet deg mye penger... Men denne tror jeg du er enig i at er perfekt. Det er noe av det råeste jeg eier, men om jeg liker min i hvitt gull, eller din i honey er jeg litt usikker på? Vi burde sjekke IRL. Jeg kommer østover i slutten av August en gang.

Ophion:
Min favoritt... Her får man masse spennende mtp finish, visere, kasse, urverk, titan, Kari, independent, bare å velge. Og en størrelse som gjør at den kan brukes til daglig. Og alt dette til prisen av en halv Submariner, det er rått.

Videre så vet jeg jo hva som kommer, og det blir meget bra det. Utover det så burde du kanskje teste noe mer kantete? Jeg er ganske trygg på at du testet min gamle Tank en gang eller to tidligere? Tank eller Reverso, det bør inn.

Helt rå samling, klokka til farfar og "den sorte dame" er jo også evige keepere, så de hører liksom med.
Har jeg prøvd Tank av deg? 🤔 Klarer ikke å huske det, men absolutt ikke umulig.

3228 fantes det to av i Spikkestad på et tidspunkt. Kanskje verdens største tetthet av 3228.

Vi får ta en skikkelig Lange-sammenligning i August! Veldig forskjellige klokker egentlig. Digger finishen på hvit gull!

Ophion favoritten altså. Jeg hadde 100% regner med at fotballklokka skulle bli en hit hos deg!

• Haha
Reaksjoner: andres
Har jeg prøvd Tank av deg? 🤔 Klarer ikke å huske det, men absolutt ikke umulig.

3228 fantes det to av i Spikkestad på et tidspunkt. Kanskje verdens største tetthet av 3228.

Vi får ta en skikkelig Lange-sammenligning i August! Veldig forskjellige klokker egentlig. Digger finishen på hvit gull!

Ophion favoritten altså. Jeg hadde 100% regner med at fotballklokka skulle bli en hit hos deg!
Bra å ha på CV:

- Medvirket til å skrive et unikt kapittel i Spikkestads historie ved å bidra til etableringen av en globalt enestående tetthet på 3228 – et resultat som vitner om innovasjon, utholdenhet og kompromissløs resultatorientering.

• Haha
Reaksjoner: acnorway og Bgo80
@acnorway - Variert god samling. Godt du skal ha inn to til i den samlingen, da 13 klokker betyr ulykke ;)

Trioen som står seg ut her for meg her blir 1815 up/down, Marine og Ophion. Spesielt de to sistnevnte ser man sjelden hverken på bilder på sosiale flater, eller selvsagt heller ikke i virkeligheten. Nå er det siste der ikke helt sant, da jeg har fått anledning å prøve en Ophion lik den du har, men i annen farge, de siste årene på GTG. Har surfet innom sidene til den engelske begrensede-utgave-butikken selv og nesten kjøpt en Ohpion.

Omega, ja. Hva skal man si. AT er en modell jeg har sett en del på, og det er jo en del å velge mellom i utvalget. Før så kunne jeg ikke finne på å kjøpe en Omega da mange av dem har visere som er piler. Fikset det rett og slett ikke. Men, så går nå årene, og pil-viser-fobien er kurert. Fin integrert touch mellom urkasse og mønstret gummireim og at den skjuler lengden på reimen på innsiden.

Tilbakemeldinger på hvordan du kan ta denne samlingen videre? Tja. Du har jo allerede to på vei inn. Artig hvis mist én av dem har en litt sprek farge på urskiven.

• Liker
Reaksjoner: acnorway
@acnorway - Variert god samling. Godt du skal ha inn to til i den samlingen, da 13 klokker betyr ulykke ;)

Trioen som står seg ut her for meg her blir 1815 up/down, Marine og Ophion. Spesielt de to sistnevnte ser man sjelden hverken på bilder på sosiale flater, eller selvsagt heller ikke i virkeligheten. Nå er det siste der ikke helt sant, da jeg har fått anledning å prøve en Ophion lik den du har, men i annen farge, de siste årene på GTG. Har surfet innom sidene til den engelske begrensede-utgave-butikken selv og nesten kjøpt en Ohpion.

Omega, ja. Hva skal man si. AT er en modell jeg har sett en del på, og det er jo en del å velge mellom i utvalget. Før så kunne jeg ikke finne på å kjøpe en Omega da mange av dem har visere som er piler. Fikset det rett og slett ikke. Men, så går nå årene, og pil-viser-fobien er kurert. Fin integrert touch mellom urkasse og mønstret gummireim og at den skjuler lengden på reimen på innsiden.

Tilbakemeldinger på hvordan du kan ta denne samlingen videre? Tja. Du har jo allerede to på vei inn. Artig hvis mist én av dem har en litt sprek farge på urskiven.

Takk for tilbakemelding!

Den første jeg får inn har så kjedelig farge på skiven som helt svart. Dog litt andre rariteter med den.

Den andre har vel strengt tatt ikke en skive 🤔 Men det synlige er german silver/gylden farge.

Så noe med litt mer spreke farger hadde ikke vært å forakte. Jeg har nok vært litt kjedelig der. Nomos frister. Takket være deg frister også Certina, men kjenner jeg meg selv rett så har jeg nok lettere for å gå for Nomos enn Certina. Jeg har også en tanke om å besøke Glashütte en gang og at det hadde vært artig å plukke med seg en Nomos der. Evt om jeg tar en tur til Stavanger og besøker Otteren.