Klokkespotting

Datejust TT på Erik Thorstvedt. Gullklokke fra landslaget? Men kronen er langt ute.

IMG_0549.jpeg

Kongefamilien feirer jul i år også. Harald med spikerstålet sitt, Håkon med treningsklokka og Sonja har blitt Apple-frelst. Men hva er det Sverre Magnus bærer? Er en kronograf med en lenke med "male endlinks" og som ikke smalner noe særlig. Utelukker både Rolex og Tudor. Synes lenke ligner på noe fra Seiko. Noen som kan tenke seg til hva det kan være?

Skjermbilde 2025-12-20 160522.png
Skjermbilde 2025-12-20 160432.png

• Liker
Reaksjoner: saxxvik og Henrik C
Godt spottet!

Jeg synes kanskje Sverre Magnus har gjort seg mer fortjent til en Daytona enn sin mer beryktede halvbror, selv om det er godt å se at kongefamilien snobber ned. «Dress-ur»-diskusjonen er vel lagt død en gang for alle etter dette familiebildet :p

• Liker
Reaksjoner: Golfballen og Sciarra
Chronostop 145.007.
Manuell omega (lemania) cal 865. En pusher, så stop først, og reset når en slipper. Ser ut som Antonsen har mistet pusheren.
Ingen minuttvisning på chrono, så her er det kun tidtagning under 60 sek som gir mening.

Betalingsmur, så vet ikke hva mer som står her.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Loevhagen
Chronostop 145.007.
Manuell omega (lemania) cal 865. En pusher, så stop først, og reset når en slipper. Ser ut som Antonsen har mistet pusheren.
Ingen minuttvisning på chrono, så her er det kun tidtagning under 60 sek som gir mening.

Betalingsmur, så vet ikke hva mer som står her.
"Atle Antonsen har en gammel og slitt Omega Chronostop-klokke som han bruker fordi den ikke signaliserer status, i kontrast til luksusmerker. Han er kjent for å være «allergisk mot» status, noe som reflekteres i valget av merkevare og at han kjører Skoda, og denne klokken passer hans anti-status-image godt, selv om den kanskje er mer sliten, ifølge Dagens Næringsliv. Da programleder Atle Antonsen dukket opp med en klokke på hvert håndledd, ble han betraktet som en byoriginal over natten. Omega Seamaster Chronostop, referanse 145.007 (1967). – Det er en skippertaksvirksomhet jeg jobber i, og slik jeg disponerer meg, er det ganske intensivt, men også svært givende når det står på."

Puncline: Å gå med en klokke som ikke er funksjonell er next level. Hvorvidt det level er high eller low, kan diskuteres. Uansett ståsted -> Spesielt, eller skal vi si ... komisk?

Redigert: