Klokkespotting

Selv liker jeg klokker, men blåser i å sette sammen antrekk, matche farger eller bry meg om hva som "passer". Riktignok tar jeg på dressklokke til dress dersom en slik finnes i samlingen, men at man ikke skal kunne bruke en sub …eller en annen pen dykkerklokke til dress er bare snobberi.

Jeg bruker de klokkene jeg selv liker.

Om noen tillegger meg egenskaper de finner dårlige av den grunn, eller mener klokkeinteressen min ikke er ekte nok eller korrekt nok, lever jeg godt med det. De nevrosene får de bare slite med selv. :)

På 17 mai - én av to dressdager i året - skal jeg jaggu gå med gul Breitling Seawolf, bare fordi. ;)
Bra du bruker de klokker som DU liker.
Bruk av feil klokke til feil antrekk, har jo ingenting med manglende interesse for ur å gjøre, bare dårlig stil og manglende sans for de små, men viktige detaljer rundt en mann sitt antrekk.

Vis vedlegg 413257
Er det lov å drive med selvspotting?

Lokalavisen dukket opp til et løp jeg organiserte i går, og i gårkveld ringte telefonen; det var en sambygding som hadde sett bildet i avisen.

'Ka Speedmaster du he?', lurte han på.

Han var meget fornøyd da jeg opplyste om at det selvsagt var en med pleksiglass.
SOBTDF!

Er det lov å drive med selvspotting?

I så fall slenger jeg meg på med selvspotting i lokalavisen som bekymret grunneier sammen med naboen. Ingen har imidlertid tatt kontakt for å spørre om Black Bay smileyen min.

For de som måtte være kritiske til antrekket diskuterte vi på forhånd om vi skulle se ut som om vi kom fra rett fra jobbene som henholdsvis psykolog og jurist, eller om vi skulle se ut som om vi var friluftsfolk og bønder. Det ble sistnevnte, og jeg syns blå Tudor passet til blå Helly Hansen jakke.
1762121581489.png

1762121720957.png

1762121350336.png

Redigert:
Bra du bruker de klokker som DU liker.
Bruk av feil klokke til feil antrekk, har jo ingenting med manglende interesse for ur å gjøre, bare dårlig stil og manglende sans for de små, men viktige detaljer rundt en mann sitt antrekk.
Vi kan vel være enige om det. :) Men kanskje ikke helt om hvor viktige de små detaljene er.

Jeg synes godt man kan rocke Cartier til T-skjorte og hettegenser eller Breitling Aerospace til dress, hvis man har lyst. :)