Hovedsignal
Støttemedlem
Ville tippet på en Parmigiani Tonda PF, men endeleddene virker å være annerledes.
Jeg bruker dress og slips på jobb hver dag. Dersom jeg ikke skal kunne bruke dykkerurene min til dette antrekket, vil de støve bort. Det er jo ikke slik at folk flest bruker dykkerur til dykking.....Grønn Sub på Marius Hermansen i Fearnley. Selv om jeg personlig liker å lufte dressklokken til dress og slips syntes jeg dette funker!
Vis vedlegg 401062
Jeg tenker at en som bruker dykkerur til dress. Egentlig ikke er så interessert i klokker og gjerne bruker dykkerur til alt, enten fordi de ikke har flere ur og da mer passende (interessante) ur til en dress, eller at de bare ikke bryr seg om annet enn å ha en fin (dyr?) klokke som en identitets markør.Jeg bruker dress og slips på jobb hver dag. Dersom jeg ikke skal kunne bruke dykkerurene min til dette antrekket, vil de støve bort. Det er jo ikke slik at folk flest bruker dykkerur til dykking.....
Dette er vel kanskje mest generaliserende, og dummeste, jeg har lest på dette forumet (eller andre forum for den saks skyld).Jeg tenker at en som bruker dykkerur til dress. Egentlig ikke er så interessert i klokker og gjerne bruker dykkerur til alt, enten fordi de ikke har flere ur og da mer passende (interessante) ur til en dress, eller at de bare ikke bryr seg om annet enn å ha en fin (dyr?) klokke som en identitets markør.
At kongen bruker en GMT og kronprinsen en pulsklokke til alt, er vel fordi de ikke er det fnugg interessert i klokker, noe som selvfølgelig er helt OK, men ikke akkurat kult sett med våre horologiske nærsynthet briller.
Jeg tenker det er motsatt, at vedkommende (i hovedsak) ikke er særlig interessert i "riktig" bruk av dress. Eventuelt at man bare gir faen, som selvsagt er helt OK!Jeg tenker at en som bruker dykkerur til dress. Egentlig ikke er så interessert i klokker og gjerne bruker dykkerur til alt, enten fordi de ikke har flere ur og da mer passende (interessante) ur til en dress, eller at de bare ikke bryr seg om annet enn å ha en fin (dyr?) klokke som en identitets markør.
At kongen bruker en GMT og kronprinsen en pulsklokke til alt, er vel fordi de ikke er det fnugg interessert i klokker, noe som selvfølgelig er helt OK, men ikke akkurat kult sett med våre horologiske nærsynthet briller.
Det er ikke slik at alt trenger å sammenliknes med alt.Vi er i 2025, folk går i tights og ballebukser på restaurant. Selv en Ploprof på nato er helt innafor til dress sammenlignet med det.
Jeg tenker det er motsatt, at vedkommende (i hovedsak) ikke er særlig interessert i "riktig" bruk av dress. Eventuelt at man bare gir faen, som selvsagt er helt
Dersom man til daglig går med joggebukseJeg tenker det er motsatt, at vedkommende (i hovedsak) ikke er særlig interessert i "riktig" bruk av dress. Eventuelt at man bare gir faen, som selvsagt er helt OK!
Dersom man skal feire spesielle anledninger, er jeg enig i at det gjør seg best med en pen dressklokke til dress. Å bruke et røffere ur til hverdagsdressen tenker jeg imidlertid er helt innafor. Jeg vil anta at de som har størst innvendinger til dette er de som pynter seg med konfirmasjonsdressen, og ellers trives best i joggebukse, skinnjakke av type Macgyver og har rullingsen klar i skjortelomma.Jeg tenker det er motsatt, at vedkommende (i hovedsak) ikke er særlig interessert i "riktig" bruk av dress. Eventuelt at man bare gir faen, som selvsagt er helt OK!
Ja, akkurat som man like gjerne kan bruke joggesko til bunadenOm man aldri bruker dykkeruret til dykking kan man naturligvis like gjerne bruke det til dress. Her har @Jonjon helt rett.
Der er vi nok ikke helt enige. Når det er sagt, så er jeg tilhenger av at folk skal kunne gjøre som de vil. Enten det er å bruke joggesko til bunad eller å kjekke seg med en Rolex Submariner på den lokale puben i Kongsvinger eller på brygga i Tønsberg.Ja, akkurat som man like gjerne kan bruke joggesko til bunaden![]()