Klokkespotting

Hva slags PAM det er vet jeg ikke, men at det er en Luminor er det ingen tvil om. Synes jeg så at han hadde en med hvit og en med sort skive, men mulig det bare var lyset.

Har sett mange av hans annonser på finn.no, så at han er i gamet er det ingen tvil om, men å kjøpe D&G klokker som investering tyder på at han ikke er så flink til å spille.

Han må komme opp med 50.000 innen 2 mnd, og selger alt mulig rææl. Jeg tar meg selv i å tenke: "Du har ca. 35 på hånden gutt!" :p

Virker som en ekte WIS som heller går til grunne enn å selge sin PAM:D

Stusset litt på akkurat det der selv, er jo ikke akkurat investeringsobjekt nummer én (D&G klokken altså), men vi aner jo ikke hva han faktisk har betalt for denne heller ;).

Og PAMen ja... tror strengt tatt jeg hadde solgt litt klokker før jeg gikk personlig konkurs, men det er kanskje bare meg som heller ville ha fått stell på økonomien min først.

Kanskje en ekte WIS? (alt annet enn klokker er waste of money) ;)

Ikke umulig ;) Får iallefall håpe det! :)

Regnet med at den kommentaren ville skape reaksjoner, noe som var intensjonen ;)

En skal absolutt ikke skue hunden på hårene, noe særlig klokkeforhandlere bør notere seg. De går nok glipp av flere salg på måten enkelte tenderer til å opptre. En venn av meg skulle ha seg en Planet Ocean Chrono hos en forhandler i Oslo, og stakk innom trening i litt "slække" treningsklær, men ettersom han fikk så elendig service (merk: lite oppmerksomhet sannsyligvis på grunn av bekledningen), valgte han å droppe hele greiene og heller kjøpe ved en senere anledning (selvfølgelig et helt annet sted også..).

Flytog-reklamen igjen i dagens D2, artig å se både Patek og Rolex blant alle moteklokkene :)

Jobber for tiden hos en kunde med noen store kunstfotografier på veggene. La plutselig merke til at den mannlige modellen har en vintage Omega Dynamic på hånda, artig! Skal forsøke å ta et bilde dersom jeg får det til uten å virke altfor rar :D

...

Skal forsøke å ta et bilde dersom jeg får det til uten å virke altfor rar :D

Det er da ikke noe problem; bare si at du ville ha et bilde av den mannlige modellen. Det er da bedre å bli oppfattet som homo, enn fullstendig gal? :p

Spotta en deilig Pam GMT på skinnrem på jobben i dag, samt en nyere Explorer 2 med hvitt ansikt.
Er det en tvangshandling å se på alle mine kunders håndledd???

Tommy

Tilbragte en fortreffelig togtur på NSB Komfort, som verken klarte å servere varm kaffe eller holde strømmen gående i stikkontaktene, på vei fra Stavanger til Lysaker i går. Overfor midtgangen satt en gjeng som tydelig ville se litt finansfolk-aktige ut. De satt i hvertfall og snakket høylydt om biler, damer, klær og det du kan tenke deg. Så, ikke til å unngå, kom praten inn på klokker hvor typen som beskjedent utalte at han var en av de mest stilige personene i tigerstaden viste frem sin Breitling (sjokk!) som hadde kostet ham den nette sum av 150 000 kr. Tenkte at det fikk være måte på show off, men måtte jo selvfølgelig kaste et blikk bort. Og jeg må si at både kompisene hans og jeg ble imponert. De fordi de ga tydelig verbale uttrykk for fortreffeligheten til hans anskaffelse samt hvor kul han var som "svidde av den slags" på en klokke, jeg fordi jeg ikke har sett en fake man kunne spotte på tre meters avstand siden jeg var i Kairo. Det er det latterligste skrammelet jeg har sett og i tillegg skulle det forestille en plain navitimer, som ikke gikk for 150 sist jeg sjekket. :p Måtte i hvertfall humre litt for meg selv da skryterunden fortsatte. :D

Hahahah! Herlig! Sikkert samme type som jeg spottet på en kar om solgte Audi til en kompis. Rart hvor lett det er å prute på bilen til en med en stor, fake, Breitling plassert demonstrativt nedenfor skjortekanten. :p

Fra Charlie Sheen's facebook side

"The only watch that keeps Warlock time"

198852_148250641903996_145663485496045_316920_919804_n.jpg

Tilbragte en fortreffelig togtur på NSB Komfort, som verken klarte å servere varm kaffe eller holde strømmen gående i stikkontaktene, på vei fra Stavanger til Lysaker i går. Overfor midtgangen satt en gjeng som tydelig ville se litt finansfolk-aktige ut. De satt i hvertfall og snakket høylydt om biler, damer, klær og det du kan tenke deg. Så, ikke til å unngå, kom praten inn på klokker hvor typen som beskjedent utalte at han var en av de mest stilige personene i tigerstaden viste frem sin Breitling (sjokk!) som hadde kostet ham den nette sum av 150 000 kr. Tenkte at det fikk være måte på show off, men måtte jo selvfølgelig kaste et blikk bort. Og jeg må si at både kompisene hans og jeg ble imponert. De fordi de ga tydelig verbale uttrykk for fortreffeligheten til hans anskaffelse samt hvor kul han var som "svidde av den slags" på en klokke, jeg fordi jeg ikke har sett en fake man kunne spotte på tre meters avstand siden jeg var i Kairo. Det er det latterligste skrammelet jeg har sett og i tillegg skulle det forestille en plain navitimer, som ikke gikk for 150 sist jeg sjekket. :p Måtte i hvertfall humre litt for meg selv da skryterunden fortsatte. :D

Jeg hadde en litt tilsvarende opplevelse på trikken for noen uker siden. To veeeeldig motebevisste unge menn satt over midtgangen fra meg. De snakket om klokker, og hvor kuuuule de gamle digitale Casio-klokkene fra 80- og 90-tallet er. De kan til og med vise sekunder og har sånn derre stoppeklokke! De konkluderte med at enhver stilbevisst herremann burde ha en slik, siden de er sååå in for tiden!
Satt der med min Speedy på armen og var >--SÅ--< langt unna å lekse opp for dem hvor feil de tok..hehe. Den fristelsen har jeg holdt på å falle for så ekstremt mange ganger når jeg hører folk som har liksompeiling på klokker, men jeg har holdt meg for god. Har virkelig lyst til å gjøre det en gang, og se hva som skjer.

Polfarer, fjellklatrer, advokat, forlegger og nettverksbygger Erling Kagge observert på Finse 1222 (hotel), iført en hvit Explorer II med lenke. Han er vel utvilsomt den perfekte bruker av klokken.