Klokkespotting

Var på en visning i dag, og megler hadde en gigantisk Breitling-chrono av noe slag, antagelig en Super Avenger. Den var i alle fall alt for stor for hans relativt tynne håndledd.

Men han er jo megler, da blir passende klokke uvesentlig vet du, hadde han stripete hår gredd bustete fremover samt spisse sko?

Tommy

D2 alpin mote vi kan like:)
2e0f4676-6437-0a1f.jpg

Men han er jo megler, da blir passende klokke uvesentlig vet du, hadde han stripete hår gredd bustete fremover samt spisse sko?

Tommy

True story;

Sist gang jeg skulle selge og en megler kom innom for å gi meg tilbud og han hadde spisse sko hev jeg ham på dør igjen. Det fungerte bare ikke for meg.

Rolex GMT

En kollega av meg er på skiferie i alpene og da en i reisefølge flexet en
vintage GMT var han ikke sen med og sende et wrist-shot (ok, det var på
forespørsel;) ) Eieren mente den var så gammel som 1962, men hvis den er
det er nok mange deler replacements. Tanker om denne?

27032011.jpg

True story;

Sist gang jeg skulle selge og en megler kom innom for å gi meg tilbud og han hadde spisse sko hev jeg ham på dør igjen. Det fungerte bare ikke for meg.

Er egentlig ikke noe gale med det. En må finne en dyktig megler en fungerer sammen med. Om du ikke takler en megler som ser blærete ut er det bare å be dem snu i døren. Er ikke vits i å kaste bort hverandres tid. :)

Jeg var i møter i Amsterdam i forrige uke. Sjåføren som kjørte Lincoln Towncar tilbake til flyplassen sportet intet mindre enn en helgull GMT-Master med jubilee med skjult lås, rootbeer med insert som var helt rootbeer. Fikk snakket litt med han om den. Fy faen for en klokke....!

En kollega av meg er på skiferie i alpene og da en i reisefølge flexet en
vintage GMT var han ikke sen med og sende et wrist-shot (ok, det var på
forespørsel;) ) Eieren mente den var så gammel som 1962, men hvis den er
det er nok mange deler replacements. Tanker om denne?

27032011.jpg

Den er nok nyere enn 1964/65.
En ting er at GMT viseren var liten frem til seint 60-tallet. Den kan selvsagt være byttet.
Men klarere indikator er nok crown-gurads. Frem til 64/65 hadde klokka de såkallede pointed crown guards (å oversette til norsk klarer jeg ikke, og er vel heller ikke noe poeng). Crown guards er ikke så lett å bytte ;)

(i alle fall er dette mitt tips)

Ellers en pen sak :)

Fant forresten et bilde av en 1962 GMT master
1644659gross.jpg