Klokkespotting

Over til noe ekte saker: Casio B640 i serien Narcos 3, episode 9 av 10.

DEA-agent med samme stilige armbåndsur som undertegnede - eller omvendt om man vil.

21984523_1995483817401009_8757939942954369024_n.jpg
 
BLNR på NHHer i sak om hvilke bergensstudenter som får mest støtte fra foreldre.
Videre forteller han at det virker som om NHH-studentene klarer seg godt med pengene de får fra Lånekassen og at ingen ser ut til å leve noen ekstremt luksuriøs livsstil. Han mener NHH-studenter lever som alle andre studenter, og at det ikke virker som at det er noe klasseskille blant studentene.:p
 
Videre forteller han at det virker som om NHH-studentene klarer seg godt med pengene de får fra Lånekassen og at ingen ser ut til å leve noen ekstremt luksuriøs livsstil. Han mener NHH-studenter lever som alle andre studenter, og at det ikke virker som at det er noe klasseskille blant studentene.:p

Personlig kom min første overdose ironi allerede ved "selv lever jeg på studielånet, og får ingen faste beløp hjemmefra i måneden. Men foreldrene mine dekket leiligheten min, da".
 
Personlig kom min første overdose ironi allerede ved "selv lever jeg på studielånet, og får ingen faste beløp hjemmefra i måneden. Men foreldrene mine dekket leiligheten min, da".
Å ha så lite selvinnsikt, når man sitter med et ur til 80k på armen, skremmer meg. Dette er den nye generasjonen blåruss, som kommer til å styre 'butikken' om 10 år..hjelp oss alle sier jeg..
 
Redigert:
Å ha så lite selvinnsikt, når man sitter med et ur til 80k på arnen, skremmer meg. Dette er den nye generasjonen blåruss, som kommer til å styre 'butikken' om 10 år..hjelp oss alle sier jeg..

Står jo strengt tatt ingen plass i artikkelen at klokka er ekte da. Dog usikker på om det hadde gjort saken bedre med en falsk klokke :p
 
Å ha så lite selvinnsikt, når man sitter med et ur til 80k på armen, skremmer meg. Dette er den nye generasjonen blåruss, som kommer til å styre 'butikken' om 10 år..hjelp oss alle sier jeg..
Kan love dere at svært lite går foran å hjelpe sønner/døtre økonomisk. Det er svært tilfredstillende å ha mulighet til dette, kan trykt si at det hadde ikke mine foreldre noen mulighet til. Men hadde de brukt støtten på klokker hadde jeg blitt sur, de kan jo låne klokker av pappa.
 
Kan love dere at svært lite går foran å hjelpe sønner/døtre økonomisk. Det er svært tilfredstillende å ha mulighet til dette, kan trykt si at det hadde ikke mine foreldre noen mulighet til. Men hadde de brukt støtten på klokker hadde jeg blitt sur, de kan jo låne klokker av pappa.
Det er klart, og det er ikke det jeg stusser på her.
Ære være dere som har mulighet til, og gjør dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: magun
Kan love dere at svært lite går foran å hjelpe sønner/døtre økonomisk. Det er svært tilfredstillende å ha mulighet til dette, kan trykt si at det hadde ikke mine foreldre noen mulighet til. Men hadde de brukt støtten på klokker hadde jeg blitt sur, de kan jo låne klokker av pappa.
Vanskelig balansegang det der.
Har 2 studerende "barn" og de får litt hjemmefra hver i måneden, men jeg har en grunnleggende tro på at de egentlig har aller best av å lære seg å klare seg selv.
 
Vanskelig balansegang det der.
Har 2 studerende "barn" og de får litt hjemmefra hver i måneden, men jeg har en grunnleggende tro på at de egentlig har aller best av å lære seg å klare seg selv.
Helt enig, har to barn som har tatt tilnærmet samme utdanning. En etablerte seg i et område som ikke kan kalles et dyrt område, mens den andre etablerte seg i et området der bolig koster adskillig mer. Løsningen for meg ble å støtte de med samme sum, den ene for å få lån og den andre for å få det lettere økonomisk.
 
Redigert:
Nå må man være forsiktig med å generalisere fordi en student har Rolex på lanken. Kan hende det var en gave, kan hende vedkommende har spart før studiene.
20171004_213933.jpg


Jeg er ikke den eneste på fakultetet mitt med dyrt armbåndsur, har ikke fått og får ikke en krone hjemmefra, og jeg har i likhet med andre kjøpt uret før jeg begynte studiene. Så la oss la janten få litt fred.
 
Redigert:
Du slipper ikke unna janten med Rolex på lanken om du så har pantet tomflasker i 15 år for å få råd til å kjøpe den.

Ellers enig.


Nå må man være forsiktig med å generalisere fordi en student har Rolex på lanken. Kan hende det var en gave, kan hende vedkommende har spart før studiene. Vis vedlegg 61032

Jeg er ikke den eneste på fakultetet mitt med dyrt armbåndsur, får ikke en krone hjemmefra, og jeg har i likhet med andre kjøpt uret før jeg begynte studiene. Så la oss la janten få litt fred.
 
Nå må man være forsiktig med å generalisere fordi en student har Rolex på lanken. Kan hende det var en gave, kan hende vedkommende har spart før studiene. Vis vedlegg 61032

Jeg er ikke den eneste på fakultetet mitt med dyrt armbåndsur, får ikke en krone hjemmefra, og jeg har i likhet med andre kjøpt uret før jeg begynte studiene. Så la oss la janten få litt fred.


Når jeg ser hvor gammel Mac-en din er, så ser jeg hva du priroriterer :D
 
Nå må man være forsiktig med å generalisere fordi en student har Rolex på lanken. Kan hende det var en gave, kan hende vedkommende har spart før studiene. Vis vedlegg 61032

Jeg er ikke den eneste på fakultetet mitt med dyrt armbåndsur, har ikke fått og får ikke en krone hjemmefra, og jeg har i likhet med andre kjøpt uret før jeg begynte studiene. Så la oss la janten få litt fred.
For meg må han gjerne ha vasket i Bygarasjen de siste 5 årene for å ha råd til en GMT, det er jo bare flott i så fall.
Det var vel heller mangelen på innsikt i begrepet 'økonomisk hjelp' jeg kritiserte her, som også artikkelen tar opp. Han mener han ikke får noe hjelp hjemmefra, men åja, jo de sørger for leiligheten..:rolleyes: Leilighet i Bergen er 10k/mnd - minimum, enten man eier eller leier.
Kudos til deg for å ha jobbet deg til SD4K :)