Klokkespotting

Jeg har lest en del på denne tråden, og innser at det er mange der ute som er like imponert som meg når man spotter en killer-klokke. Det er jo utrolig kult! Jeg reiser en del med jobben og flyplassenes louncher er jo et Mekka for klokke-spottere. Har sett mye snacks og skal i fremtiden prøve å ta bilder på en diskret måte.

For en stund siden skulle jeg reise fra Kina til Europa (turistklasse), hvor jeg ble sittende vedsidenav en kinesisk dame. Mannen hennes satt på andre siden av midtgangen. De var velkledt begge to, men ikke noe superflott e.l. Etter noen timer i flyet bestemmer jeg meg for å stille klokka i forhold til tidsonen jeg etterhvert skal lande i. Dette syns jeg er stas. Da kan jeg sitte å kose meg mens jeg fikler med min Panerai, som jeg er veldig glad i. Det tok ikke lang tid før kineser-dama også bestemte seg for å stille sin klokke: En helgull Rolex daytona!

NICE!
 
2a66zyh.jpg
 
116710LN på RubberB med grønn stripe på flyet fra BCN til OSL i dag, men dristet meg ikke til å ta bilde :rolleyes:
 
På vors i Tønsberg i forbindelse med postgirobygget konserten, en datejust 116200 og en vintage omega på første bilde og en tudor på andre. Kompisen med tudoren viste seg å være en klokkerntusiast han og, men var ikke kjent med ts. Ble hvertfall en liten photoshoot med hverandres klokker

 
Har de siste 10 dagene spottet ganske mye.
På Rygge ble det en Panerai på gummi og en tt Rolex daytona.
I Spania ble det ganske mye spotting:
Sub x3, Breitling avenger x2, Breitling super ocean heritage, sub tt, Rolex Explorer 2, Hublot av noe slag, og omega seamaster bond.
Til slutt ble det spottet en seiko Black monster og en Rolex gmt blnr i Gibraltar.
 
  • Liker
Reaksjoner: brannmann
Mer nesoddbåtspotting (eller klokkeobservasjoner som @Hopalong ville sagt) Helgull Daytona på lokal tøffing. På samme armen bar han en utrolig stor hodeskallering i gull og på andre armen et gedigent gullkjede.
 
Veit ikke hva pikkoloer(heter det fortsatt det?) har i lønn, men pikkoloen på hotellet vårt i Kristiansand hadde Franck Muller Long Island(hvit gull/svart) på armen..

Mulig jeg har feil jobb merker jeg...