Klokkespotting

Ny klokkespotting på toget, fyr med Tag Heuer Link med hvit skive. Har alltid hatt sansen for den lenka.

20200224_193329.jpg
20200224_193314.jpg

Credits where credits due, her @Grendel var du milevis foran Hodinkee.
Skal innrømme at jeg ikke klarte å følge med på alle de entusiastiske strofene du serverte om uret på dubliners en gang for flere år siden, men jeg har lest tråden til hodinkee nå og er litt imponert.

Skal innrømme at jeg ikke klarte å følge med på alle de entusiastiske strofene du serverte om uret på dubliners en gang for flere år siden, men jeg har lest tråden til hodinkee nå og er litt imponert.

Sammentreff?

• Liker
Reaksjoner: Nicolai

Jeg må si jeg setter stor pris må min YES, som jeg har hatt i mange år. Det stemmer, @Entropy.
Faktisk så ser jeg på klokken tilnærmet daglig, siden den ligger på nattbordet og jeg følger med på solen og månen. Det er fascinerende å se hvordan våren nå nærmer seg, og "natt-skyggen" blir smalere og smalere.

YES-watch er en rimelig og veldig artig klokke for "oss som er litt sære".

Og til slutt må jeg igjen legge til at 24-timer-viseren til YES er mer "riktig" enn den tradisjonelle "Rolex GMT Master standarden"; Det at klokken 12 (midt på dagen) er rett opp er mer riktig siden solen da står høyest.

Det er artig å se at seriøse aktører som Hodinkee trekker inn YES i varmen.
Skulle jeg hatt bare en quartz-klokke... (Vel, den er jo i praksis det allerede....)

8

• Liker
Reaksjoner: Dingle
Det er en S/el. Sports elegance. Forgjengeren til Link. Hadde en i gull & stål i 10 år. Mest komfortable lenken jeg har hatt. 200m wr under 10mm og tålte det meste. Fantastisk ur

Takk for info. Fristende å prøve å finne en slik på bruktmarkedet :)

Flere fine eksemplarer ute i verden. To ulike kasser. En ala den du så som er ment for lenke og reim med endlink og en for reimer. Eneste minus ved lenken er at når den må strammes så er det litt jobb. Jeg vurderer jevnlig å kaste monoganismen på dynga å få meg et eksemplar igjen. Foruten Quartz både auto og chronometer sertifiserte 2892-a2

• Liker
Reaksjoner: Bond
Magnus Carlsens vekkerklokke i siste reklamefilmen han spiller i. Meistersinger. Tror det er en ren tilfeldighet, da jeg ikke har sett noe annet samarbeid mellom de.
7B98EF23-5741-4658-9F2A-533F3CE7AE2F.png