Klokkespotting

Klassikeren "Daylight" med Sylvester Stallone gikk på tittekassen i går kveld og hva ser man ikke på armen til Sly?

Sylvester-Stallone-Daylight+Panerai.jpg



Hvis jeg husker korrekt så er det med denne filmen Sly anskaffet seg en Panerai fra Firenze til bruk i filmen som virkelig ga Panerai en oppsving. :)
 
Spotting og spotting. Spurte om å få se på klokka som Ossur Soleim har laget. Urverket er Certina, men kratig skjelettert.
Spennen har han laget selv, remmen er Patek Philippe, det samme er glasset foran og bak og kronen var originalt Patek, men ble byttet etter at en venninne hadde misten den i gulvet. Kassen er i massivt gull. Klokken ble laget i løpet av noen kvelder i 1971 da Ossur jobbet som urmaker hos Alf Lie.

P1150407_zps722a1b2c.jpg


P1150408_zps464f795d.jpg


P1150411_zps17a6ddb5.jpg


P1150414_zps8a20b78c.jpg


Mesteren i arbeid.

P1150413_zps55d79854.jpg
 
Kul serie som nå ble enda kulere. :mrgreen:

Jeg er tydeligvis ikke 100% klin kokos enda, siden jeg aldri legger merke til sånne ting. Er riktig nok blitt rimelig militant på å kikke uhøflig lenge på alle håndlenddene til folk jeg er i møter med...
 
Spottet hva som må ha vært en Frederique Constant med romertall på skiven i møte igår men ellers helt lik denne
tribute-to-the-roaring-20s-frederique-constant-runabout-moonphase-4.jpg


Riktig så stilig
 
AP royal oak offshore i roségull på en herremann ved havna i skagen, Danmark! Herre min hatt for en kul klokke!
 
Har flere ganger i lunchen sett en kar med en 116520 med sort skive. I dag sto jeg nær han i køen i kantina og fikk tatt en nærmere kikk, viser seg at dette ikke var genuine saker, tykkere bezel enn på min og i tillegg var låsen merkelig oval. Skammelige greier, andre fake daytonaen jeg har spottet i bygget :(