Klokkespotting

Espen Lind m.m.

Jo, def. IWC BP på Espen Lind, forrige fredags utgave av The Voice på TV2. Man ser ikke skiven på uret, men remmen med nagler og dertil korrekt foldespenne (IWC style) levner liten tvil:
20130905_164254_resized_1_zpsed34ae6d.jpg


Spottet forøvrig en Tag Heuer Grand Carrera Calibre 36 RS bak kassa på Bunnpris Lade i formiddag, tror det må ha vært innehaveren (40-50 år, jobber sjelden i kassa på Bunnpris da, hvis man har råd til en slik). Sitter det forresten ikke et El Primero verk i denne? 36000BPS og dato kl 4:30? Uret ser forøvrig utrolig mye større ut enn de 43mm skulle tilsi (bildeeksempel):
Caibre36RS_zps0d7b828c.jpg
 
Redigert:
Hyggelig møte i dag med en kar med en sub, kjøpt ny av han selv på slutten av 70' tallet - skitten, men flott patina og aldri blitt polert opp.
null_zps5b8a2ac0.jpg
[/IMG]
 
En Rolex Datejust med hvit skive og jubilee lenke på en mann som kjørte rundt i en Renault Twizy. Ved Coop på Hoff, tror det er en av Bilnorge sine.
 
To stål-C-suber i Frognerparkens lekeplass i går, den ene på knallrøde nato, må jo være herfra?

Og en SUBc TT (eller GMTc TT, ville ikke glo for mye...) på mamma som hentet samtidig med meg i bhg i dag, stor klokke til en pike, men sabla kult! Må jo være gift med noen herinne?

:)
 
Spottet en mann som spottet meg... Eller en mer forstålig versjon;

Jeg sto på jobb, og en mann på 3-4 meters avstand kommenterer SKX007 diveren min, og det blir litt klokkeprat.
Må jo være en her inne? :eek:
 
Ikke la utseende lure deg. Det må ikke ose penger av deg for at man skal ha en finere klokke. "Alle" har jo råd til en Sub!:)

Bregueten jeg spottet på holmen fj.hotel satt ikke på den mest velkledde mannen tør jeg påstå.
(ikke det at han så ut som noen slask heller alså!) ;)

"Alle" har ikke råd til en sub.. JEG har ikke råd til en sub :p
 
"Alle" har ikke råd til en sub.. JEG har ikke råd til en sub :p

Det er derfor jeg skrev "alle" og ikke alle. Det jeg mente er at en gjennomsnittsnormann kan ved bare å velge bort litt utstyr og litt mindre motor på en ny-bil skaffe seg en Sub. Ergo; Normann er ganske pengesterke.

Men skjønner hva du mener
 
En "fetter"

En tur til Høvik for å se på garasjeinnredning, ble møtt av super positiv mann med vakkert ur på hånden, to Paneristis finner raskt tonen.

image_zps19f59adf.jpg
 
Javazone i dag og i går:

En Breitling av noe slag
Omega Seamaster 300 (quartz dog)
Rolex Sub
Rolex Daytona
 
Var på kurs i går og i dag med en fyr som hadde Seamaster Electric Blue. Fin.
 
Det er derfor jeg skrev "alle" og ikke alle. Det jeg mente er at en gjennomsnittsnormann kan ved bare å velge bort litt utstyr og litt mindre motor på en ny-bil skaffe seg en Sub. Ergo; Normann er ganske pengesterke.

Men skjønner hva du mener

Skjønner hva du mener :) Er forsåvidt interessant å tenke på at jeg nok var mye mer pengesterk når jeg var på din alder enn det jeg er nå som student i mitt siste studieår (til tross for godt betalt sommerjobb). Skulle bare ønske at jeg på den tiden ikke hadde brukt alle pengene mine på ting med null re-sale value. Sånn sett har jo du "spart" pengene dine smart i en meget pen klokkesamling :)
 
Spottet en Hublot med svart kasse(PVD?) og hvit skive. Så ut som om indekser var polert stål. Dette var på en nyansatt svensk utvikler, noe sier meg at den er fake men jeg har ikke så mye peiling på disse urene. Noen som vet om denne komboen finnes? :D Hadde vært fint med en klokke kjenner på jobben, savner det :/
 
Breitling eiere kan også være stolte !

På lunchbesøk og spottet denne fine Chronomat Evolution i gull stål på en herremann i nabokontoret.
(Bilder sier mer enn 1000 ord)