Klokkespotting

Explorer var det vel på Kagge under reportasje i forbindelse med lanseringen av Veum nye bok. Så herlig å se fyren bruke rød, hvit og blå nato.
 
Bruker han nato? Jeg mener å ha hørt at han bruker en god(?) gammeldags skistropp.. Jeg mener videre å ha hørt at dette er en fallskjermjeger/marinejeger-greie, men jeg vet ikke..

Ellers brukte Pascal Dupuy en eller annen Panerai på Pascal i Henrik Ibsens Gate på lørdag, jeg spottet også en Bell & Ross Aviation Chronograph på Kaffebrenneriet på Majorstuen på søndag. Ikke akkurat klokken jeg ville ha kjøpt, men morsomt å se likevel.
 
Har fått inn en erstatter for meg (så jeg er ikke uerstatelig) til når jeg skal i pappaperm 1. jan,
han har en ufattelig flott JLC (Master Compressor-et eller annet) - håper jeg rekker å bli godt nok kjent med han før den tid til å tørre meg på å spørre om å klå 8)
 
Dette er veldig ikke-bra, men plikter jo overfor sonen
6y3eju8y.jpg
 
Petter Northug

Noen som har lagt merke til Petter Northug sin klokke, i går kveld på Asbjørn Brekke show (TVN)? Tror også han hadde samme uret da han besøkte Senkveld sist i mars i år.
Ser at det har "rubberclad" eller lignende midlinks på lenka, i tillegg er det en merkelig 3.trykk-knapp kl 8, i tillegg til de sedvanlige start og stopp + krone på kl 2,3 og 4. Legg merke til at han bærer uret på høyre armen, så den snodige knappen kl 8 vises på disse bildene

Kan dette være knappen til en såkalt "dobbel krono", a la IWC sin Big Pilot Doppel Chronograph, der det er to sekundvisere i senter, som går uavhengig av hverandre? Kalles gjerne også "split seconds chronograph". Eller er det en manuell heliumventil kl 8?


Northug4_zps205d4dcf.jpg


Northug1_zpse54480db.jpg
 
Sto sammen med en ny konsulent her på bruket i heisen ista som hadde en omega seamaster professional 300m chronograph med blå skive på armen.
 
Big Hoss skulle lære kusinen sin om Rolex på Pantelånerne i Las Vegas. Da hadde han sin egen Sea-Dweller fremme.
 
Big Hoss skulle lære kusinen sin om Rolex på Pantelånerne i Las Vegas. Da hadde han sin egen Sea-Dweller fremme.
Flott serie jeg ser så ofte jeg kan, faren til BigHoss bytter ur for hver eneste kunde han har virker det sånn. Jeg har en drøm i livet og det er å gå apekatt en god gammeldags amerikansk pawnshop.

Spottet datejust på en dame i dag, godt noen tar ansvar.
 
Fredag 26/10 - I kveld med Ylvis

Satt og så på 'i kveld med ylvis' , Jon Øigarden var gjest. Hvilken klokka hadde han på seg? Var det en sub?
 
Neimen ikke sikker, men det finnes en tråd som heter klokkespotting. Kansje finner vi svaret der?
Ha en flott kveld.
 
Se her ja.... Postet akkurat en post med følgende.."Satt og så på 'i kveld med ylvis' , Jon Øigarden var gjest. Hvilken klokka hadde han på seg? Var det en sub? "


Men svaret var her..:) Klarte jo å treffe ganske bra som 'fersking'