Klokkespotting

Relatert til den fake-tråden, hvor mange av de spottede urene her er replica? En bekjent av meg kom vandrede ned Karl Johan med en 45,5 orange bezel PO på armen, jeg gav han kudos for klokken og når han lot meg se nærmere på den, var det obvious en fake, men jeg kunne aldri spottet det uten nærmere titt.

Ja det kan du si. Jeg har ved et par anledninger spottet en Sub (date) på en selger som vi handler mye fra. Det passet seg ikke å kommentere den der og da, men da jeg senere møtte ham med en GMT Master pepsi måtte jeg slå av en klokkeprat. Han fortalte da at begge var fake ("men gode fakes"), og samtalen ble med ett litt klein.

Nå sist han kom på besøk til oss hadde han en Certina DS Automatic på armen, og den er jeg ganske sikker på er ekte ;) (Fin var den også.)

Jepp, mener å huske det er en mid-size.

Ramsay har for øvrig en god del klokker... alltid gøy å spotte håndleddet hans.

Da tror jeg det er en mid-size, stoppet nemelig bildet da den kom i god positur, og da så den veldig liten ut på hans håndledd!

Er klar over at han har en god del med ulike klokker, dog ikke altid like lett å spotte hva det er;)

så et par submariner klokker på tbanen i dag og det var en som hadde en panerai når jeg gikk på karl johan tidligere. vet ikke hviken det var, men fin var den ihvertfall!