Klokkeregisteret

Redigert:
Så ikke helt nytten av dette, men jeg er sikkert bare en sidrumpa gamling som ikke forstår.

Samme her, tror ikke det blir noe fart på dette konseptet før forsikringsselskapene eventuelt tar det i bruk/pålegger registrering. Det blir litt som småbåtregisteret......

Men, gutta skal ha cred for å forsøke å løse en viktig problemstilling!
 
Tror det er mye potensial i en slik løsning, og at det kan bli en nyttig tjeneste på sikt. Synes det er et godt intitiativ, og heier på folk som tør å satse. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: larsbaju
– Målet er at dette skal bli så utbredt at folk vil være skeptiske dersom klokken de skal handle ikke er registrert på korrekt måte. Vi har enorm tro på nytten av en slik tjeneste og håper også miljøet ser verdien og mulighetene.

Blir sikkert artig å selge utenlandsk Rolex med rød tag som verken har mva-papirer eller er registrert i KLOKKEREGISTERET fremover.
 
Ser ikke helt det store behovet, for min del i alle fall.
Ei heller veldig interessert i å dele slik informasjon med en ukjent tredjepart. Holder mer enn nok med at mitt forsikringsselskap sitter på den infoen.
 
 
Utdrag fra personvernerklæringen:
  1. Vi kan samle inn navn og kontaktinformasjon, IP-adresse, jobbtittel, kredittkortnummer og økonomiske data, førerkort og identitetskort, kjønn, bursdag, personlige interesser og annen informasjon du frivillig gir.
  2. I tillegg kan vi samle inn informasjon om salgsordre og historie, informasjon relatert til din klokke, produktgarantier, andre garantier og reparasjoner.
Språkmessig er det ikke overbevisende - noe det burde være i en slik personvernerklæring. Her er hele erklæringen per. d.d.

Personvernerklæring
Vi i Klokkeregisteret samler inn og bruker diverse informasjon om besøkende på våres nettsted. Vi samler også informasjon for undersøkelser for våres produkter og tjenesterVed å bruke vår nettside eller ved å gi oss informasjon om deg, samtykker du til innsamling, behandling, deling og overføring av denne informasjonen (dette gjelder også utenfor ditt bostedsland) i samsvar med personvernreglene som følger i denne personvernerklæringen.Denne personvernerklæringen forklarer i det følgende hvilken informasjon vi samler inn og hvordan vi bruker den.

Hvilke personlige opplysninger vi samler inn og hvordan vi bruker deg
Vi kan samle inn navn og kontaktinformasjon, IP-adresse, jobbtittel, kredittkortnummer og økonomiske data, førerkort og identitetskort, kjønn, bursdag, personlige interesser og annen informasjon du frivillig gir. I tillegg kan vi samle inn informasjon om salgsordre og historie, informasjon relatert til din klokke, produktgarantier, andre garantier og reparasjoner. Vi kan også samle inn informasjon om din bruk av vår nettside, demografisk og geografisk informasjon, produkt, serviceinteresser og preferanser, samt markedsføringspreferanser.

På hvilken måte kan vi få informasjon om deg?
Du kan gi personlige opplysninger direkte til oss, eller vi kan samle det inn når du kontakter oss. Dette skjer normalt via vår nettside [eller vårt kundeserviceteam], når du bestiller, gjør en forespørsel, tar kontakt med oss angående spørsmål eller andre henvendelser, undersøkelse. Vi kan også motta informasjon fra andre autoriserte forhandlere og dets datterselskaper, samt tilknyttede enheter, utvalgte forretningspartnere og noen ganger fra andre tredjeparter. Vi kan i tillegg kombinere informasjon vi får av andre med den informasjonen vi allerede har om deg.

Hvorfor vi samler inn og bruker informasjon om de
Vi samler inn og bruker informasjon om deg på bakgrunn av ett eller flere av formål. Det kan være for å:behandle og oppfylle dine bestillinger, håndtere fakturering og frakt, overholde og handle etter våre kontraktsrettslige eller lovbestemte rettigheter og plikter, inkludert garantier (hvis aktuelt), gi deg informasjon eller sitater du har bedt om og for å svare på dine spørsmål, forbedre kvaliteten på nettstedet vårt lære mer om dine produkt- og tjenestevalg og for å tilpasse og forbedre din opplevelse og våre produkter annonsere og gi deg oppdaterte nyheter og informasjon om våre produkter, tjenester, medlemskapsprogrammer. bruke informasjonen til undersøkelser, analyse og markedsundersøkelser.

Hvem utleverer vi informasjonen din til?
Vi gjør oppmerksom på at vi kun deler informasjon som oppfyller ett eller flere av de overnevnte formål. Informasjon om deg kan bli delt med:Vi kan også dele informasjonen om deg med tredjeparter, herunder til rettshåndhevende organer og domstoler for juridiske eller regulatoriske formål, hvis vi selger vår virksomhet eller for å forhindre svindel.

Informasjon som overføres internasjonalt
Noen av de tredjepartene vi deler informasjon om deg til befinner seg utenfor EU og i land som ikke har likt beskyttelsesnivå som i Norge og EU. Vi har imidlertid tatt sikkerhetstiltak for å beskytte informasjonen som er overført.

Informasjonskapsler (cookies) og sporingsteknologier
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) på vår nettside for å:skreddersy annonser,
analysere trender, administrere nettstedet, spore brukernes bevegelser og,
samle bred demografisk og geografisk informasjon.Informasjonskapsler er små tekstfiler som er plassert på din datamaskin av nettsteder du besøker. De er mye brukt for å få nettsteder til å fungere, jobbe mer effektivt og for å gi informasjon til nettstedets eiere.Du kan godta eller avslå informasjonskapsler ved å endre nettleserinnstillingene dine. Hvis du deaktiverer informasjonskapsler kan du imidlertid ikke bruke alle funksjonene på denne nettsiden. For å finne ut mer om informasjonskapsler, inkludert hvilke informasjonskapsler som er plassert og hvordan du skal administrere og slette dem, kan du gå til: www.allaboutcookies.orgVed å gå inn og bruke nettstedet vårt samtykker du i at informasjonskapsler kan lagres på dine enheter og du gir tilgang til slike informasjonskapsler eller teknologi.

Mindreårige
Vi samler ikke bevisst inn personlig informasjon fra mindreårige under 18 år uten foreldres samtykke, med mindre loven tillater det. Hvis du er mindreårig, vennligst ikke gi oss informasjon om deg, med mindre foreldre eller verge har tillatt deg å gjøre det.

Hvordan du kan få tilgang til og endre informasjonen vi har samlet inn om deg
Du kan kontakte oss dersom du:ønsker å motta opplysninger om informasjonen vi har samlet inn om deg eller om informasjonen endres
du mener at informasjonen er feil eller ufullstendig,
eller for spørsmål om vår personvernpolitikk.

Endringer i personvernreglene
Vi kan endre og oppdatere denne personvernerklæringen for å gjenspeile eventuelle endringer i måten vi behandler informasjon på om deg. I så tilfelle legger vi inn en revidert personvernerklæring på vår nettside.
 
Blir spennende å se hvordan reaksjonen fra forsikringsselskapene blir, ref sykkelregister er egenandelen redusert ved f.eks tyveri, eller les; høyere egenandel om sykkelen ikke er registrert. Om forsikrings- eller finansieringsselskaper omfavner dette på søppelproduktet er det farlig utvikling.
dessuten, når skal folk bli noe mer kritiske til informasjonen som blir lagret,
 
Redigert:
Må helt ærlig i at jeg ikke har satt meg inn i denne tjenesten etter å ha lest de negative kommentarene, men for de som har det har jeg følgende spørsmål;

La meg si at en tar dagens av en Rolex med Maxi case hvor en kan se serienummeret i rehauten. Er da det nummeret søkbart i dette registeret hvor en kan finne ut navn, adresse og andre personalia på denne personen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Må helt ærlig i at jeg ikke har satt meg inn i denne tjenesten etter å ha lest de negative kommentarene, men for de som har det har jeg følgende spørsmål;

La meg si at en tar dagens av en Rolex med Maxi case hvor en kan se serienummeret i rehauten. Er da det nummeret søkbart i dette registeret hvor en kan finne ut navn, adresse og andre personalia på denne personen?
Nei, det eneste man får opp er om klokken er eid eller tapt.
 
Utdrag fra personvernerklæringen:
  1. Vi kan samle inn navn og kontaktinformasjon, IP-adresse, jobbtittel, kredittkortnummer og økonomiske data, førerkort og identitetskort, kjønn, bursdag, personlige interesser og annen informasjon du frivillig gir.
  2. I tillegg kan vi samle inn informasjon om salgsordre og historie, informasjon relatert til din klokke, produktgarantier, andre garantier og reparasjoner.
Språkmessig er det ikke overbevisende - noe det burde være i en slik personvernerklæring. Her er hele erklæringen per. d.d.
Sterke krav til hvilken tekst som skulle inn fra betalingsformidling. Vi skal ikke dele noe med noen om ikke det er i en opprettet sak som kan bidra til å få rett klokke på rett arm.