S
Nei, det eneste man får opp er om klokken er eid eller tapt.Må helt ærlig i at jeg ikke har satt meg inn i denne tjenesten etter å ha lest de negative kommentarene, men for de som har det har jeg følgende spørsmål;
La meg si at en tar dagens av en Rolex med Maxi case hvor en kan se serienummeret i rehauten. Er da det nummeret søkbart i dette registeret hvor en kan finne ut navn, adresse og andre personalia på denne personen?
Sterke krav til hvilken tekst som skulle inn fra betalingsformidling. Vi skal ikke dele noe med noen om ikke det er i en opprettet sak som kan bidra til å få rett klokke på rett arm.Utdrag fra personvernerklæringen:
Språkmessig er det ikke overbevisende - noe det burde være i en slik personvernerklæring. Her er hele erklæringen per. d.d.
- Vi kan samle inn navn og kontaktinformasjon, IP-adresse, jobbtittel, kredittkortnummer og økonomiske data, førerkort og identitetskort, kjønn, bursdag, personlige interesser og annen informasjon du frivillig gir.
- I tillegg kan vi samle inn informasjon om salgsordre og historie, informasjon relatert til din klokke, produktgarantier, andre garantier og reparasjoner.
Om du ikke ser nytten så ikke registrer klokka di. Skjønner at man er skeptisk «søppelprodukter» men vår intensjon er god.Blir spennende å se hvordan reaksjonen fra forsikringsselskapene blir, ref sykkelregister er egenandelen redusert ved f.eks tyveri, eller les; høyere egenandel om sykkelen ikke er registrert. Om forsikrings- eller finansieringsselskaper omfavner dette på søppelproduktet er det farlig utvikling.
dessuten, når skal folk bli noe mer kritiske til informasjonen som blir lagret,
Fikset dette nå. Ærlige sjelerEg er jo generelt skeptisk når det ikkje står noke særlig om kem som står bak . Blir jo litt som en à la carte meny for uærlige sjeler om slik data ikkje er sikra godt nok.
Hva er ditt forslag til redigering?Klokkeregisterets hjemmeside, delen om sikkerhet påstår at de samarbeider med forsikring og politiet om stjålne klokker - her tror jeg det må redigeres litt for å bli troverdig.
Det er utviklet inhouse av Bonefish, kodet fra bunnen uten hylle-plugins, for ekstra sikkerhet.Ideen er ikke dårlig, men ikke helt overbevist av gjennomføringen samt litt skeptisk til levedyktigheten til et sånt prosjekt når man ikke engang har selve produktutviklingen in-house, for teknisk er jo dette fullstendig trivielt.
Men bra initiativ, om det er en hobby kan det jo til og med gå rundt.
Det er utviklet inhouse av Bonefish, kodet fra bunnen uten hylle-plugins, for ekstra sikkerhet.
Skjønner sunn skepsis, men påståelig uvitenhet er i mangel på bedre ord, litt dårlig gjort![]()
Definer gjerne hva dere mener med påstanden "samarbeider med Politiet".Hva er ditt forslag til redigering?
Og her døde trådenCapL1 ?Definer gjerne hva dere mener med påstanden "samarbeider med Politiet".
Presis hva som slo meg også.Eg er jo generelt skeptisk når det ikkje står noke særlig om kem som står bak . Blir jo litt som en à la carte meny for uærlige sjeler om slik data ikkje er sikra godt nok.