Klokkeregisteret

Blir spennende å se hvordan reaksjonen fra forsikringsselskapene blir, ref sykkelregister er egenandelen redusert ved f.eks tyveri, eller les; høyere egenandel om sykkelen ikke er registrert. Om forsikrings- eller finansieringsselskaper omfavner dette på søppelproduktet er det farlig utvikling.
dessuten, når skal folk bli noe mer kritiske til informasjonen som blir lagret,
Om du ikke ser nytten så ikke registrer klokka di. Skjønner at man er skeptisk «søppelprodukter» men vår intensjon er god.
 
Eg er jo generelt skeptisk når det ikkje står noke særlig om kem som står bak . Blir jo litt som en à la carte meny for uærlige sjeler om slik data ikkje er sikra godt nok.
Fikset dette nå. Ærlige sjeler:) Høy sikkerhet som skal testes etter sommeren av supergeeks og dokumenteres. Mannen som har kodet dette fra bunnen jobber i Bonefish dott no
 
Ideen er ikke dårlig, men ikke helt overbevist av gjennomføringen samt litt skeptisk til levedyktigheten til et sånt prosjekt når man ikke engang har selve produktutviklingen in-house, for teknisk er jo dette fullstendig trivielt.

Men bra initiativ, om det er en hobby kan det jo til og med gå rundt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Ideen er ikke dårlig, men ikke helt overbevist av gjennomføringen samt litt skeptisk til levedyktigheten til et sånt prosjekt når man ikke engang har selve produktutviklingen in-house, for teknisk er jo dette fullstendig trivielt.

Men bra initiativ, om det er en hobby kan det jo til og med gå rundt.
Det er utviklet inhouse av Bonefish, kodet fra bunnen uten hylle-plugins, for ekstra sikkerhet.
Skjønner sunn skepsis, men påståelig uvitenhet er i mangel på bedre ord, litt dårlig gjort ;)
 
Det er utviklet inhouse av Bonefish, kodet fra bunnen uten hylle-plugins, for ekstra sikkerhet.
Skjønner sunn skepsis, men påståelig uvitenhet er i mangel på bedre ord, litt dårlig gjort ;)

Og Bonefish er eier av siden? Jeg mener ideen er god, men er ikke overbevist av gjennomføring eller av om det er verdt det å betale for.

(Å kode noe fra bunnen av for ekstra sikkerhet er ... eksotisk. Jeg har 20 år erfaring med å lage tyngre webløsninger, og lager _aldri_ sikkerhet selv.)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SanderOO
Eg er jo generelt skeptisk når det ikkje står noke særlig om kem som står bak . Blir jo litt som en à la carte meny for uærlige sjeler om slik data ikkje er sikra godt nok.
Presis hva som slo meg også.
En a'la Carte meny for tyver :cautious:

Nå har det gått en tid. Er det noe nytt å fortelle vedr. topic?
 
Hei!

Blåser litt liv i gammel tråd. Hvor mange her på forumet bruker Klokkeregisteret?

Dere som har abonnement, har dere hatt nytte av det, f.eks. ved tyveri?

Jeg synes årsprisen på 299 kroner var noe stiv for mine beskjedne 3 klokker. Skulle gjerne sett at de hadde en progressiv prising, f.eks. gratis registrering for 1-4 klokker, 199 kroner for 5-10 og 299 kroner for alt over 10 klokker.

Usikker på om det er mulig for abonnenter å søke på serienummer, men kunne vært nyttig for å identifisere korrekt eier ved kjøp/salg (tilsvarende som registreringsnummer på bil)?

Jeg registrerte et par klokker da tjenesten var gratis tilbake i 2020, men har ikke betalt eller fulgt opp etter det.
 
Redigert: