Klokker til «hyggelige» priser

Som andre nevner dukker det opp mye Seiko i en slik tråd, ikke rart med så mye snadder en kan skaffe seg for en rimelig penge.
Shogun er vel innenfor? Bruktpriser ligger vel rundt 4-6000.

Tar seg bra ut på skinn også.

Vil også slå et slag for Helson. Dette er tredje Sharkdiver jeg har. Den har en stor tilstedeværelse og når den går brukt for 3-5000 er den mye klokke for pengene.

image.jpeg
Mako er nevnt tidligere i tråden. Kan være verdt å nevne at det er kommet en oppgradert versjon av Mako. Mako II, med hack , og droppet den ekstra 'pusheren'. Får bra omtale rundt forbi :)

Google Mako II Ref: AA02002D

Redigert:
En måte å skape «eierglede» uten å bli ruinert er alle kickstarter prosjekt som lanseres. Mitt bekjentskap her er Helgray som vist under. Ellers var eg særs nær å hive meg på Temperest sitt prosjekt. @Tetragrammaton plukka vell opp eit nett høveleg objekt derfra?
IMG_20151013_191331_zpsgfxnzq98.jpg

Jeg plukket opp en Seagull 1963 for 1800 kroner her på sonen. For den prisen får man litt artig historie, knapper å trykke på, manuelt opptrekk og til og med tadaaa! Kolonnehjulsverk til kronografen. Hva nypris er vet jeg ikke men finner man rette versjon er det ikke ille

Sjarm i massevis i alle fall.
7B000176-8A42-486F-B3A1-B5A1AB36D6F5_zpsez0p4qxf.jpg

Forøvrig er vel Vostok Amfibium mye gøy for lite penger. Tusenvis (tilsynelatende) av modeller, masse customdeler og priser fra et par hundre kroner og opp til åtte hundre kanskje?

Lars Birger