Klokkeplaner for 2017

Tror 2017 kan bli ett spennende horologisk år for meg.
Har planer om å kjøpe én ny klokke. Dette er en klokke som skal forbli i samlingen.

Status er seks nye klokker i boksen, pluss én på armen. YM er madamen sin. Når sant skal sies så ble YM kjøpt på tampen av 2016.
IMG_7144.JPG
19D9EB00-630F-4542-8580-6182AEAD103D.jpg
 
Redigert:
2016 har så langt vært et labert år. Pengene har gått til andre hyggeligheter. Får se hva 2017 bringer. Tankene på en handwind dressklokke er absolutt til stede. Glashütte Original Panoreserve er drømmen, men når prisen ligger på ca det dobbelte av hva jeg er komfortabel med å bruke på en klokka så blir det vel med drømmen (eller brukten, ser det ligger/lå en ute, men kontoen er ikke full nok ;) ). Derfor blir det sannsynligvis en Nomos Orion 38mm. Om det blir på denne siden av nyttår er jeg usikker på. Kanskje den kjøpes i forbindelse med julebordsesongen? Ikke en dårlig erstatter spør du meg!

Nomos-Orion-38-19.jpg


Videre så vet jeg ikke. Sikler litt på en Explorer II Polar og en krono av et eller annet slag (Speedy? El Primero?). Om jeg klarer å spare opp midlene er høyst usikkert. Blir 30 i februar 2018, så kanskje 2017 rett og slett blir et spareår! Hadde jo vært artig å unna seg noe ekstra spesielt til man blir 30 =)

Har ikke divergert på planene ser jeg. Orion 38 ble kjøpt i Juni. Ellers har pengene gått til nytt hus, kunst og sparing. Kontoen til 30års-klokka fyller seg sakte, men sikkert opp. Nøyaktig hva er usikkert enda, men ny Rolex fra AD er den foreløpige tanken. På tide å starte en "klokkeplaner for 2018" tråd?