Klokkeplaner for 2016?

Har fått meg en flott Daytona i år (første "ordentlig" klokke) men syns Omega Seamaster Aqua Terra er en flott klokke eller noe med Moonphase er jo veldig innafor !
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og netrom71
@Skogsmatrosen
Kvardagsbeater for meg er klokka eg bruka i kvardagen. Sjølvforklarande? :p
Føler berre den vært for dressy til joggebukse,shorts og jeans +t-skjorte/ Hoddie.
Frekventerar desverre lite i dress :p

Mistenker og at den er ein hairline-magnet, da gullet er litt sartare. Eg tar aldri av meg klokka,så når eg leikar hobbyrørleggar/snekkar så mistenker eg den får nokon ganske raskt.
 
@Skogsmatrosen
Kvardagsbeater for meg er klokka eg bruka i kvardagen. Sjølvforklarande? :p
Føler berre den vært for dressy til joggebukse,shorts og jeans +t-skjorte/ Hoddie.
Frekventerar desverre lite i dress :p

Mistenker og at den er ein hairline-magnet, da gullet er litt sartare. Eg tar aldri av meg klokka,så når eg leikar hobbyrørleggar/snekkar så mistenker eg den får nokon ganske raskt.
Jo, hverdagsbeater er selvforklarende nok det, men om du er som meg, så liker du å ha flere klokker. Og da er ikke et bytte fra ei hverdagsklokke til en klokke du kan skru terrasse med, noe pes. Imho:)
 
Tja, tre klokker skal ut, en Seiko Yobokies mod, Tissot PRC200 og en Stowa Marine Original. Disse støver dessverre ned da Pelagos er den som får mest wrist-time.
Disse skal forhåpentligvis være med på å finansiere en JLC Reverso Duo hvis et slikt eksemplar skulle dukke opp på KS igjen. :)

Ellers så er jeg ganske tilfreds med samlingen!

...

Er jo plass til en liten Panerai også, men da må i såfall noe ut av boksen...
 
Min hverdagsbeater er i forhold til statistikken 007SMP og 16613.
Det er fordelen med en kontorjobb. Ingen slitasje på klokken!

Jo. Det eneste er plagen med deskdiving. Den sliter på låsen til remmen/lenken! Det er ikke bra. Jeg har lagt en musmatte der. Det er ikke helt funksjonelt!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Først og fremst må jeg prøve å legge en plan for hva jeg ønsker og hvilke klokker som oppfyller dette.
Men håper på en dressklokke i løpet året og kanskje en ny beater etterhvert, men blir nok ikke før Orienten tar kvelden.
Vel.. SubC kom i hus 7. Januar, så hverdagsbeater er på plass og Orienten får dermed lite armtid. Selv om den fremdeles går som en klokke skal. Nå er depositum betalt for ny dykker så dressklokke må pent vente til 2017 tenker jeg.(men mye kan skje.) At klokke nr. 2 kommer senere i år er en gledelig overraskelse for min del da Suben skulle bli den siste for en god stund, sa en eller annen. Men når enkelte klokker dukker opp, hva kan man gjøre enn å sette seg på venteliste? Spesielt når ventetiden strekker seg til like etter bursdagen.
Å planlegge er oppskrytte greier må jeg si.:rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
40-årsgave til meg selv er bestilt og i produksjon, håper den kommer fra Tyskland i tide.
Ellers er planen å få ut fingeren og få byttet PAM111 i en PAM112, muligens PAM000.
Og... Skulle det gå skikkelig bra på jobben drømmer jeg om en IWC Portuguese 7-days.

Da var 7-days på lanken. Ekstremt fornøyd! For en klokke, rått urverk, fantastisk utseende, voldsom presence og den går under radaren til 99% av befolkningen. Deilig!
Spørsmålet da er hva skal jeg med den som er på vei fra Glashütte? Hmmmmm.... De har jo free return policy, så får vurdere når den kommer. Yeah right! Den får vel bli den også. Da er det bare å få ut fingeren og få tradet inn min pam111 mot en pam112.
Any takers?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oscr
I løpet av 2016 håpar eg 16600 eller 214270 kjem inn.

Då var målet for 2016 i boks:)

F67F06CC-2641-4079-BFDA-0B390E697378_zpstrznwzsq.jpg
 
Bygge egen klokkeboks og handle inn en klokke til :)
Klokken er iallefall på plass, men boksen er ikke akkurat i boks. Planlegger arduino-winder, men har ikke fått tid enda..

Også har to dressklokker gått ut på grunn av lite bruk.
 
Kjøpte en Seiko Turtle for å stille en akutt kløe... Nå klør det bare mer. Mye fine Seiko. Har lyst på Brightz, men aller helst GS hi-beat med lys skive...

Best å smøre seg inn med lindrende salve, spare penger litt lengre og gå for Hi-beat først som sist.
Vanlig Seiko er gode klokker, men de kan ikke sammenlignes med en GS, hverken emosjonelt, spirituelt eller kvalitetsmessig ;)

DSCN5074_zps8z7vzz0u.jpg
 
Håper på et mid-end ur inn (les: Omega-ish) til sommeren 2016 og inget ut.
Er en sucker for 42mm Planet Ocean med 2500-verk og for all flere Seamaster med sverdvisere / Electric Blue.
Seiko's MM300 ble dette uret inn. Sinn 104 blir skrudd litt på og så ryker det nok ut. Eventuellt nytt inn droddles det om i 2017-tråden :)
 
Vurderte lenge Bathyscape i stål, men da jeg fikk den på armen.......:oops:

Joa, skiven er nydelig, men det var ikke noe kjemi mellom oss.
 
Best å smøre seg inn med lindrende salve, spare penger litt lengre og gå for Hi-beat først som sist.
Vanlig Seiko er gode klokker, men de kan ikke sammenlignes med en GS, hverken emosjonelt, spirituelt eller kvalitetsmessig ;)

DSCN5074_zps8z7vzz0u.jpg

For en nydelig klokke. :)
Jeg er der i livet at jeg heller kjøper en GS enn en Rolex... Begge deler selvfølgelig bare hypotetiske problemstillinger etter at bank, kone og barn har fått sitt... :(
 
Rolex Explorer 2 polar skal inn.
Har opprettet dedikert sparekonto. Får se om den fylles i løpet av 2016.
Hoho.
Spenstig ambisjon.
Fasiten:
214270 inn og ut
16610 inn og ut
116600 inn.
Tror jeg er ferdig nå.
Årets viktige lærepunkter er at jeg ikke liker glatt bezel og vintage skranglelenke. I tillegg er GGs på tidssonen knakende hyggelige og pålitelige folk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel