Klokkeplaner for 2015?

@Rene : den Nomos'en er noe av det som trigget godfølelsen min mest siste tiden (helt "riktig" med den uten dato)
Anbefaller deg (hvis du ikke gjort det) å gå inn på hjemmesiden deres og bestille 2015-katalogen gratis.

Takk, jeg synes at den bør være uten dato for å holde skivet så clean som mulig.

Jeg skal bestille en katalog i dag, alltid gøy med et gratis magasin!

Redigert av en moderator:
Speedy allerede i januar (forhåpentligvis), og så muligens en Visodate litt senere. Hvis begge går i orden vil jeg i så fall ha "skikkelige" ur til nesten enhver anledning. Men, som student skal jeg nok allikevel klare å slå meg litt til ro med en Speedy.

Etter å ha fått tak i Speedy i januar, er jeg egentlig blitt mer usikker på hva som blir neste klokke. Visodate er fortsatt aktuelt, men heller mer og mer mot å kjøpe et vintage dressklokke. Har jo egentlig allerede en dressklokke, men den er jo quartz, og gleden over å ha den på armen blir da noe mindre. En vintage Vulcain Cricket er vel det ultimate per dags dato.

Tja... Drømmer som vanlig om Explorer 1. At @Loevhagen til stadighet poster bilder av 14060 gjør at den også holdes varm. Ellers nærmer jeg meg snart førti og har tenkt litt på å gi faen og være hodeløs ; med andre ord JLC Navy Seals, selv om den har verdens mest utsatte krone og tidenes styggeste baklokk. Eller Cartier Diver fordi den bare er dødstøff selv om den sier; smør inn rompa mi med vaselin. Evt en Trilogy FF siden @Hopalong aldri lot seg affisere av mine tilnærmelser i spandex med tanke på heftig rabatt på hans 40mm FF.

Problemet mitt er bare det at jeg bare kan ha ett ur og hver gang jeg sikler på noe annet for så å se ned på Polaren så sier den bare ; Fffffuuuccckk Uuuuuu!!!!!!!

Hahaha helt 100% herlig lesning!!

Planen er å sitte stille i båten, men "no plan survives first contact with the enemy"....

Akilleshælen til min samling er at den inneholder tre stk. Rolex. Skulle det dukke opp en IWC @acnorway :) eller en Breitling Navitimer i løpet av neste år kan det fort rykke i flippefoten.

Men tanken er å opprettholde status quo. Men det gjaldt forsåvidt for 2014 også...

Sitte stille i båten? Eh... joa.

Siden det over ble skrevet, har jeg foretatt to kjøp, to bytter og tre salg. Må vel nesten si at båten kantret før den i det hele tatt forlot kaien.

Men frustrasjonen over for mange ur, og dertil for lite bruk, ble til slutt for stor, og jobben med å bygge ned samlingen til fire ur ble startet.

Pr. nå er dette planen for 2015:

Keepere
Rolex Submariner 114060
Omega Speedmaster DSOTM
Nomos Orion
Sinn 356

Ut i 2015:
Rolex Explorer 214270
Breitling Navitimer 1806
Sinn 656

Safe Queen:
Omega Speedmaster 40th anniversary (Lillebråks fødselsår)

Suben og Orion blir 100% sikkert. DSOTM blir 80% sikkert. Om Sinn 356 blir den fjerde klokken i boksen, er mer usikkert.

Ja, ja. Nei, nei: for alt jeg vet svarer jeg på dette innlegget om to måneder, og forteller at jeg kun har Panerai i boksen...

Jeg er ikke av de ivrigste her inne, men etter et hvileår i fjor blir det litt aktivitet i boksen i år.

Inn:
- Diver som trolig dukker opp på "utboxing" ila helgen

Allerede solgt:
- Orient Mako XL

Trolig ut, hvis jeg har hjerte til det:
- Helson Shark Diver 40mm

Så får vi se om det kan bli noe mer inn mot slutten av året.

Glashutte Panomatic Counter XL

Jeg har vært avstandsforelsket i flere av Glashutte sine klokker en stund nå. Jeg har nå bestilt denne klokken og gleder meg som en unge til jeg får den. Dette blir trolig årets største klokke prosjekt.

Jeg har vært avstandsforelsket i flere av Glashutte sine klokker en stund nå. Jeg har nå bestilt denne klokken og gleder meg som en unge til jeg får den. Dette blir trolig årets største klokke prosjekt.

Da har du å ikke være gjerrig med bildene når den kommer i hus ;)

Stikkordene er:

Type: Strandklokke
Diameter: over 40mm
Vanntett: 400meter pluss
Rem eller lenke: lenke

Planen er klar, etter mye om og men:) Breitling Avenger skal beholdes, mens Rolex Date og Longines Hydroconquest er blitt solgt. Nå venter jeg på 3 "ikoner" innenfor 3 forskjellige merker. Regner med med å ha de i boks innen neste helg:) Satser på at jeg da endelig får roen i denne galskapen:mrgreen: