Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Vi ble nesten nødt til å lage en spesialepisode om Moonswatch-hypen :cool:

Ny episode kommer naturligvis som vanlig i morgen også!
 
Vi ble nesten nødt til å lage en spesialepisode om Moonswatch-hypen :cool:

Ny episode kommer naturligvis som vanlig i morgen også!
Fint oppsummert, da slipper jeg å lese mer om denne (y)

mulig å legge reklamen til før/etter? Svært få podder (hittil) bryter av midt i en setning. Sikkert ikke dere som velger dette men greit å spille videre ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Dagens er med ingen ringere enn @rsvei :=)
 
God episode med vintageprat. Sikkert den vanskeligste følge kun med lyd, men det er vel en god grunn til å se den også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
God episode med vintageprat. Sikkert den vanskeligste følge kun med lyd, men det er vel en god grunn til å se den også.

Ja, vi jobber med å lage hele videoepisoder :=) Håper å få ut videoklipp fra denne også. Deler isåfall her.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Hva med noen gjester fra forumet her inne, jeg er sikker på at det er mange meget interessante entusiaster her inne som kan fortelle om sine samlinger, betraktninger og historier. Og ikke minst morsomt å fått høre og bli litt "kjent" med de som vi kjenner bak nick og avatar på forumet.
Ellers er det en fin podkast som absolutt har blitt fast på listen.
 
Hva med noen gjester fra forumet her inne, jeg er sikker på at det er mange meget interessante entusiaster her inne som kan fortelle om sine samlinger, betraktninger og historier. Og ikke minst morsomt å fått høre og bli litt "kjent" med de som vi kjenner bak nick og avatar på forumet.
Ellers er det en fin podkast som absolutt har blitt fast på listen.
Har vel startet delvis med det, med både Roger og Barry, selv om fokuset kanskje ikke var deres samlinger, men helt enig at det hadde vært moro å høre mer fra medlemmer, både nye og gamle, ift. samlinger og hvordan de har oppstått.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og GrimReaper
Jeg synes den episoden med møbeldesignere dessverre gikk seg bort. Når man kun har lyd og ikke bilde så aner jeg jo ikke hva slags klokke det blir snakket om flere ganger. Dere må huske på at vi ikke ser det dere ser.
Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvilken klokke med bilde av Schumacher han gikk til urmakeren med.
Synd for det var jo en veldig interessant gjest.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og hakotorg
ad1.jpeg

Jeg synes den episoden med møbeldesignere dessverre gikk seg bort. Når man kun har lyd og ikke bilde så aner jeg jo ikke hva slags klokke det blir snakket om flere ganger. Dere må huske på at vi ikke ser det dere ser.
Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvilken klokke med bilde av Schumacher han gikk til urmakeren med.
Synd for det var jo en veldig interessant gjest.
 
Jeg synes den episoden med møbeldesignere dessverre gikk seg bort. Når man kun har lyd og ikke bilde så aner jeg jo ikke hva slags klokke det blir snakket om flere ganger. Dere må huske på at vi ikke ser det dere ser.
Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvilken klokke med bilde av Schumacher han gikk til urmakeren med.
Synd for det var jo en veldig interessant gjest.
Satt ikke med samme følelse, men hjelper sikkert at jeg har mott Roger et par ganger og prøvd flere av klokkene de snakker om. Ikke han sine, men i andre settinger. Dette ble jo et dypdykk i Omega, så om fokuset til den enkelte er Rolex kan det sikkert bli litt vrient å holde følge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15873
Dette var ment som en konstruktiv kritikk må jeg legge til for jeg er fortsatt veldig positiv til denne podcasten.
De andre episodene har vært en fornøyelse og jeg gleder meg til neste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Dette var ment som en konstruktiv kritikk må jeg legge til for jeg er fortsatt veldig positiv til denne podcasten.
De andre episodene har vært en fornøyelse og jeg gleder meg til neste.

Jeg er enig i at vi må få til video jeg! :=) Det ble, som du sier, spesielt merkbart i denne episoden. Vil også si at denne episoden er fra første innspillingsdag, så vi var ikke helt varme i trøya ennå. Roger er en ypperlig gjest, og han vil vi gjerne ha i studio igjen.

Neste episode blir fra Watches & Wonders! :)
 
Jeg er enig i at vi må få til video jeg! :=) Det ble, som du sier, spesielt merkbart i denne episoden.
Det var ikke det jeg mente :)
Tvert i mot. Mitt poeng var bare at dere burde si hva slags klokket dere ser på, snakker om etc.

Jeg synes IKKE video er løsning på podcasten. Podcast er jo lyd, ikke bilde.

Som mange andre hører jeg på podcast i bil, fly, tog eller kanskje på tur via Apple Podcast og Spotify.
Video hjelper ingenting der.

Hvis dere mener video er løsningen så bør dere gå bort fra podcast som medie og heller starte en YouTube kanal eller noe slikt.
 
Redigert av en moderator:
Det var ikke det jeg mente :)
Tvert i mot. Mitt poeng var bare at dere burde si hva slags klokket dere ser på, snakker om etc.

Jeg synes IKKE video er løsning på podcasten. Podcast er jo lyd, ikke bilde.

Som mange andre hører jeg på podcast i bil, fly, tog eller kanskje på tur via Apple Podcast og Spotify.
Video hjelper ingenting der.

Hvis dere mener video er løsningen så bør dere gå bort fra podcast som medie og heller starte en YouTube kanal eller noe slikt.

Det var ikke bare det jeg mente heller :)

Bedre forklaring av hva vi ser i lyd, samt video/bilder til de som vil. Ikke video i stedet for lyd, men i tillegg til :=)
 
Andre klokkepodder jeg har hørt legger ut lenker til klokker som blir nevnt i episodebeskrivelsen med tidsangivelse for når de nevnes. Veldig greit om man hører på f.eks. mens man sykler og ikke har mulighet til å google i øyeblikket!
 
Ny episode, med @Jon Henrik og @Jørgen som ringer inn fra messen i Genève! Bonus er også et intervju med Lange-sjef Wilhelm Schmid :=)

 
Tirsdag = ny episode! Denne gangen fra tidligere i år hvor vi fikk besøk fra Sveits. Det var sjefen (og eieren) i Fortis, Jupp Philipp :)