Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Spesialepisode fra vårens klokkeauksjon hos Blomqvist! Denne gangen med video også :=)

Video finner du her: https://finansavisen.no/premium/klo...pa-klokkeauksjon-med-rolex-til-700.000-kroner

EDIT: Og ja, ved omtale av Daytonaen sa jeg "big red" - det er jo feil. Den er "liten" ;=)

 
Redigert:
Spesialepisode fra vårens klokkeauksjon hos Blomqvist! Denne gangen med video også :=)

Video finner du her: https://finansavisen.no/premium/klo...pa-klokkeauksjon-med-rolex-til-700.000-kroner

EDIT: Og ja, ved omtale av Daytonaen sa jeg "big red" - det er jo feil. Den er "liten" ;=)

Veldig bra, fiffig ;) Hvis man får enda mer stillbilder er det topp.
 
Temaet vi alle elsker ;)


 
Episodene blir bare bedre og bedre. Likte spesielt godt siste episode der Jon Henrik var i føringen. Best på både bredde og dybde, samt litt mer reflektert. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Fornøyelig (og fiffig)! Imponert over hvordan dere utvikler dere. Behagelig å høre på og med god flyt. Jeg setter også stor pris på at dere våger dere litt ut av boksen med innhold rettet mot den (i mine øyne) klassiske TS’er. Gjerne mer av det (a la Leijona-sekvensen).
Mye spennende som rører seg her på forumet, og jeg kunne virkelig ønske meg at dere inkorporerte noe av dette. Flere her har jo i åras løp kommet til dels meget tett på deler av klokke-verden som helt sikkert mange andre vil sette pris på å høre om.
Jeg har tre TS-drømme-episoder med tre to-spann av drømme-gjester, stødig ledet av @Nicolai og @Jon Henrik. Det første er Indies med @Ronerling og @chrbir. De er virkelig nært på ting de fleste bare kan drømme om, og som de siste årene har bygd samlinger (gjerne kall dem fiffige) som det virkelig oser av. Og det andre er vintage med @MINUTE_REPEATER og @SpaceCowboy. Tredje drømme-episoden er generell klokkepreik med @Hammerfjord og @Edzilla som gjester. Jeg har også tro på at @Hopalong kunne bidratt med både det ene og det andre som jeg gjerne ville hørt mer enn en gang..
 
Tirsdag og ny episode! Denne gangen fra da Certina-sjefen Marc Aellen fløy inn fra Sveits :=)
 
Vil gjerne takke for all feedback som har blitt postet her i tråden, på PM og IRL :)
... og samtidig nevne at vi setter stor pris om dere som lytter abonnerer/følge, samt gir rating/vurdering der dere lytter. Det hjelper veldig!

Neste uke er nye innspillinger og siden vi gjerne vil ha en fast spalte med spørsmål og svar trenger vi nettopp spørsmål!
Send inn: nicolai.giil@finansavisen.no eller på PM til meg eller Jon Henrik. Eller formuler de rett her i tråden. Det kan omhandle alt mellom himmel og jord. Vi svarer etter beste evne ;)

Innspill på temaer er det også bare å fortsette med!
 
Støtter @Matsmet sine forslag i stor grad:

1) Det første er Indies med @Ronerling og @chrbir. De er virkelig nært på ting de fleste bare kan drømme om, og som de siste årene har bygd samlinger (gjerne kall dem fiffige) som det virkelig oser av.

2) Og det andre er vintage med @MINUTE_REPEATER og @SpaceCowboy.

3) Jeg har også tro på at @Hopalong kunne bidratt med både det ene og det andre som jeg gjerne ville hørt mer enn en gang..


Tror dette kunne blitt tre fantastiske konstruktive - og ikke minst diversifiserte - episoder! :)

Make it happen.
 
Støtter @Matsmet sine forslag i stor grad:

1) Det første er Indies med @Ronerling og @chrbir. De er virkelig nært på ting de fleste bare kan drømme om, og som de siste årene har bygd samlinger (gjerne kall dem fiffige) som det virkelig oser av.

2) Og det andre er vintage med @MINUTE_REPEATER og @SpaceCowboy.

3) Jeg har også tro på at @Hopalong kunne bidratt med både det ene og det andre som jeg gjerne ville hørt mer enn en gang..


Tror dette kunne blitt tre fantastiske konstruktive - og ikke minst diversifiserte - episoder! :)

Make it happen.
Dette er det mest fornuftige som er skrevet på Tidssonen på lange tider.

La det skje!
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Matsmet og urtid
600F721E-C3CF-4F1E-97D5-E4535EDBBF0A.jpeg

Jeg vil og Klokkelandslaget skal hjelpe meg å spre budskapet om Blancpains store betydning i gjennoppbyggingen av den mekaniske klokkeindustrien.

Dagens Blancpain er tuftet på tunge komplikasjoner, ikke dykkerklokker.
 
Ny tirsdag, ny episode! Denne gangen med tips og triks rundt det å kjøpe brukte klokker :)

 
Det er ikke ny tirsdag riktig ennå, men vi har spunnet ut praten jeg hadde for en tid tilbake med Wilhelm Schmid, CEO i Lange, i en egen spesialepisode :)


 
Ny episode! Denne gangen med Sigmund aka Oslokiropraktoren! :)