Klokkecafé – løst og fast om klokker

Prøver meg på en liten oppsummering av året - herunder med noen favoritter og små skuffelser..


Virkelig bra skrevet, @Jørgen .
Her fikk jeg lese om ting jeg husker, har glemt og mistet!

Veldig trivelig lesing!

8
 
  • Elsker
Reaksjoner: Jørgen

Ok...?
Kommentarfeltet er ren kunst: "Klokker? Det er er fin måte å skille en idiot ifra en vannlig person. Mobil telefon viser klokken."

Heldigvis er vi som liker armbåndsur ikke så vannlige. Kjekkere å være idiot enn en helt vannlig person. Dessuten har vi heldigvis kommet dit at telefonene vi bruker er mobile. Tenk det. Godt nyttår!
 
Kommentarfeltet er ren kunst: "Klokker? Det er er fin måte å skille en idiot ifra en vannlig person. Mobil telefon viser klokken."

Heldigvis er vi som liker armbåndsur ikke så vannlige. Kjekkere å være idiot enn en helt vannlig person. Dessuten har vi heldigvis kommet dit at telefonene vi bruker er mobile. Tenk det. Godt nyttår!
Tenker folk virkelig slik om klokkefolk? Idioter og kriminelle? Har aldri hørt om slik tolkning i mine kretser :oops:
IMG_1284.jpeg
 
Jeg kan forsikre dere at kommentarfelter nesten utelukkende består av høyst oppegående og intellektuelle mennesker. Så her må vi dødelige bare suge til oss denne oasen av kunnskap fra disse enigmaene.

Eller bare se på det som god underholdning og la de få lov til å leke litt utenfor Facebook også :)
 
Hvis man deler noen av kommentarene inn i linjer og legger på en diktlesingstemme (dialekt eller sidemål?), så ser man at disse kommentarene er ren diktkunst.

Frå diktsamlinga "Vannlege menneskje og idiota". Det e forfattaren sjølve som les:

"Folk kjøper sånn derre klokka,
fø å skjula kriminelle handlinga,
som innbrot og narkotikahandel.
Normale menneska...
kjøpa ikkje slike klokka"

- Fred M., 2023
 
Forslag til klokker som finnes i "his & hers"-varianter med skrukrone? Maks 35mm og maks 39mm typ. Gjerne maks 25-30.
Sett på følgende så langt:

  • Certina DS Action (34.5 og 38mm)
  • Tudor Royal (28 og 38 mm)
Skrukrone-kravet er fordi tanken er at dette er klokker som skal være med på eventyr; sjøbading i surfebølger, stuping i innsjø, kano, fjell, telting, sykkeltur, osv. osv.
Jeg er innforstått med at skrukrone ikke er essensielt for vanntetthet, men det er greit å vite at vi ikke med et uhell ødelegger noe. Dumt at nye DS-2 Ladies ikke har skrukrone!
 
Forslag til klokker som finnes i "his & hers"-varianter med skrukrone? Maks 35mm og maks 39mm typ. Gjerne maks 25-30.
Sett på følgende så langt:

  • Certina DS Action (34.5 og 38mm)
  • Tudor Royal (28 og 38 mm)
Skrukrone-kravet er fordi tanken er at dette er klokker som skal være med på eventyr; sjøbading i surfebølger, stuping i innsjø, kano, fjell, telting, sykkeltur, osv. osv.
Jeg er innforstått med at skrukrone ikke er essensielt for vanntetthet, men det er greit å vite at vi ikke med et uhell ødelegger noe. Dumt at nye DS-2 Ladies ikke har skrukrone!
Longines Conquest kanskje?

34mm quartz og 39mm automatic, 11 og 17k
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick
Longines Conquest kanskje?

34mm quartz og 39mm automatic, 11 og 17k
Ja, disse glemte jeg å inkludere i lista! Så på dem, men uttrykket falt ikke helt i smak. Litt for barskt for både jeg og fruen. Blir nok sannsynligvis Certina, men vil sjekke at jeg ikke har glemt noe!
 
Nomos Club?

Er vel kun Club Sport 42 som har skrukrone (300m), de andre Club Sport har 200m WR, men ikke skrukrone. Club Campus har 100m WR og heller ikke skrukrone. En del ulike størrelser og ulike skiver å velge i. Jeg synes dette kan være kule his&hers klokker, men ser det kan bli vanskelig dersom krav om skrukrone er absolutt.

 
Forslag til klokker som finnes i "his & hers"-varianter med skrukrone? Maks 35mm og maks 39mm typ. Gjerne maks 25-30.
Sett på følgende så langt:

  • Certina DS Action (34.5 og 38mm)
  • Tudor Royal (28 og 38 mm)
Skrukrone-kravet er fordi tanken er at dette er klokker som skal være med på eventyr; sjøbading i surfebølger, stuping i innsjø, kano, fjell, telting, sykkeltur, osv. osv.
Jeg er innforstått med at skrukrone ikke er essensielt for vanntetthet, men det er greit å vite at vi ikke med et uhell ødelegger noe. Dumt at nye DS-2 Ladies ikke har skrukrone!
Ikke skrukrone, men 100m vanntetthet: Tissot PRX
 
Gode forslag, men skrukronen er nok et must. Brent barn og alt det der! Har ingen vrangforestillinger om vanntetthet og dets korrelasjon med skrukroner, men vet hvor lett det kan være å med et uhell trekke ut en vanlig krone.