Jeg ville slått et slag for Grand Seiko, men jeg er ikke godt nok inne i modelljungelen til å anbefale en spesifikk modell.Om du hadde hatt 50 000 som du skulle brukt på klokke, med følgende inngangsverdier:
- In house urverk
- Åpen rygg
- 40-44mm
- Fortrinnsvis på lenke, men skinn kan vurderes
- Bruksområde: Penklokke som funker like bra til "dra på byen" antrekk som det gjør til dress. Kort og godt "godklokken".
Tillater 10% slingringsmonn i pris.
HVA velger DU?
(Kan hende jeg er på utkikk etter akkurat noe sånt)
Om du hadde hatt 50 000 som du skulle brukt på klokke, med følgende inngangsverdier:
- In house urverk
- Åpen rygg
- 40-44mm
- Bruksområde: Penklokke som funker like bra til "dra på byen" antrekk som det gjør til dress. Kort og godt "godklokken".
HVA velger DU?
Må vel på bruktmarkedet for å få en Aqua til 50k?Den klokka du beskriver her heter Omega Aqua Terra
Hørtes ut som Nomos kan sjekke av alle punktene dine.Om du hadde hatt 50 000 som du skulle brukt på klokke, med følgende inngangsverdier:
- In house urverk
- Åpen rygg
- 40-44mm
HVA velger DU?
Nja, du har jo denne da, som sjekker av på mye.Hørtes ut som Nomos kan sjekke av alle punktene dine.
Om du hadde hatt 50 000 som du skulle brukt på klokke, med følgende inngangsverdier:
- In house urverk
- Åpen rygg
- 40-44mm
HVA velger DU?
- In house urverk
- Åpen rygg
- 40-44mm
HVA velger DU?
Nja, du har jo denne da, som sjekker av på mye.
Vis vedlegg 318622
men da må man akseptere 30% slingringsmonn på pris...
Hvor viktig er in house urverk for deg? Og hva legger du i det? Må det være utelukkende egen produksjonslinje eller holder det med eksklusivt urverk fra annen mer eller mindre nær produsent?- In house urverk
Neida, treffer bra på pris også
Vis vedlegg 318671
Hvor viktig er in house urverk for deg? Og hva legger du i det? Må det være utelukkende egen produksjonslinje eller holder det med eksklusivt urverk fra annen mer eller mindre nær produsent?
For all del, det kan være stilig å vite at urverket er spesielt på en eller annen måte. Dersom du kan se bort fra in house urverk finnes det et hav av spennende klokker der ute - uten at det trenger å gå på bekostning av kvalitet eller nøyaktighet
Kanskje en slik, GS SBGH273 (bilde lånt fra nettet), jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min:
Vis vedlegg 318670
- In house urverk
- Åpen rygg
- 40-44mm
HVA velger DU?
Lekker OMEGA Speedmaster '57 | FINN torget
Selger her, en som ny, Omega Speedmaster '57. Co-Axial Chronograph. Med alle originale esker. Kun pent brukt ved noen få anledninger innendørs. Strøkent på alle mulige måter. NB: utgått modellnr. fra Omega. Ikonisk ur, og i mine øyne noe av det lekreste som noensinne er laget av klokker...www.finn.no
Fant denne på Finn. I samme by som meg også.
Jeg bare tenkte at når jeg skal legge så mye penger i en klokke så vil jeg helst kunne si at den er produsert "fra bunnen opp" av det respektive merket. Men når det er sagt, jeg er veldig ny i klokkegamet og det finnes folk her som vet 1000 ganger mer enn meg. Jeg setter pris på alle tips og forslag!