Klokkecafé – løst og fast om klokker

Reim av gummi av aller høyeste kvalitet (ala Everest) med vanlig 20mm bredde. Tips?

Edit: ikke tropic-style.
 
Reim av gummi av aller høyeste kvalitet (ala Everest) med vanlig 20mm bredde. Tips?

Edit: ikke tropic-style.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff og havarduf
Reim av gummi av aller høyeste kvalitet (ala Everest) med vanlig 20mm bredde. Tips?

Edit: ikke tropic-style.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff og havarduf
Det var jo ikke så ille pris heller da.
 
Sjukt at NRK bruker tid og ressurser på å angripe meg personlig…

9B3FD4AC-E5E5-4368-9489-B9B35C05A1AB.jpeg
 
Det tror jeg er den verste introduksjonen til en klokke jeg har vært borti. Interaktiv arkadespill for å komme til specs og pris? Håper dette ikke blir en greie…
Helt enig, et skrekkeksempel! Omtalen og bildene til ablogtowatch som gav meg mersmak.
 
Denne traff meg :D

Skal innrømme at jeg synes dette var både kreativt og ikke minst veldig gjennomført. Digget hvordan lyd, bakgrunn, intro og alt var i stil med klokkens design og filosofi. Trykket jo bare på "skip experience" og kom så rett til klokka. Null problem. Neppe en klokke som havner i min samling, men ti poeng for presentasjonen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Jeg ble sittende å tenke mens jeg stilte min Vostok Komandirskie. Hvis Russland invaderer Ukraina og skaper X antall år med konflikt, vil Vostok ende opp å bli skydd som pesten, eller vil merket fortsette med sin lille nisje internasjonalt? Manuelle armbåndsur blir vel ikke brukt i noen form i dagens krigføring, så da får vel ikke merket noen «positiv» militær status, som f.eks Laco og Stowa for Tyskland under WW2?
EEF893CE-C75A-434B-9B81-B5239773D297.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg ble sittende å tenke mens jeg stilte min Vostok Komandirskie. Hvis Russland invaderer Ukraina og skaper X antall år med konflikt, vil Vostok ende opp å bli skydd som pesten, eller vil merket fortsette med sin lille nisje internasjonalt? Manuelle armbåndsur blir vel ikke brukt i noen form i dagens krigføring, så da får vel ikke merket noen «positiv» militær status, som f.eks Laco og Stowa for Tyskland under WW2?
Vis vedlegg 281524
Jeg stemmer i så fall i for 100 % boikott. Dvs at du bør gjemme klokken i mørkekjelleren og at ingen bør kjøpe russisk klokke før Russland begynner å bli spiselig igjen. Kan ta laaang tid, men til gjengjeld kan det jo hende at klokken øker i verdi når «boikott» heves og alle har vært lojale.
 
Jeg ble sittende å tenke mens jeg stilte min Vostok Komandirskie. Hvis Russland invaderer Ukraina og skaper X antall år med konflikt, vil Vostok ende opp å bli skydd som pesten, eller vil merket fortsette med sin lille nisje internasjonalt? Manuelle armbåndsur blir vel ikke brukt i noen form i dagens krigføring, så da får vel ikke merket noen «positiv» militær status, som f.eks Laco og Stowa for Tyskland under WW2?
Vis vedlegg 281524

Det er bare de Sveitsiske klokkene som er nøytrale og uskyldige.
Alle andre har vært å bombe eller å slakte folk og spesielt de Amerikanske klokkene.
Da er det bare å slappe av på temaet ;)
 
Det er bare de Sveitsiske klokkene som er nøytrale og uskyldige.
Alle andre har vært å bombe eller å slakte folk og spesielt de Amerikanske klokkene.
Da er det bare å slappe av på temaet ;)
Enig, la oss holde politikk og klokker separat. Sveitserne solgte til både aksemaktene og de allierte under WW2. Alle klokker med historisk element er interessante.
For min egen del liker jeg mine moderne versjoner av tyske beobachtungsuhr, men også mine amerikanske originale som var brukt under WW2.