Klokkecafé – løst og fast om klokker

Breaking News!
Franc Vila!


Dear watchfriends, let me introduce you the new version of my Tourbillon Superligero, the FVF1 C2.
This new version is equipped with a double side handcrafted Cadran with the front side handfinished with Grand Asimetrical Tapisserie, sablé and satiné, the back side is finely sablé.
This new version is also powered by the FVF1 caliber :
Hours and minute at center.
Tourbillon 60 seconds at 6h
Enamel Day and night 3D indicator
Heptagonal display of the days of the week
Piston - corrector for the days of the week
217 components
21 jewels
18.000 vph ( 2.5 Hz)
100 hours power reserve with one , high - efficiency jeweled barrel
The entire movement components have been finished by hand to the highest tradition of Geneva haute horlogerie
Unibody Baseplate- middlecase in Titanium
Bezel and caseback in sapphire
42.5 mm diameter
13.9 mm total thickness
5.85 mm thickness without sapphires
54.8 gr total weight with leather bracelet and titanium pin buckle.
3 ATM (30 meters) water resistance
1BE0F7FB-5FC0-4B8A-B0FB-4949AF147CE6.jpeg
32463AB7-19ED-4BB1-9493-A8DAFC4BAD98.jpeg
45FB334A-F943-4DE8-A36F-45846DDA66FF.jpeg
D400F45C-F524-4EF1-933E-3033EE8BA0F9.jpeg
 
Det er vel slik at du kan sende inn bilde når du bestiller?
(Hvis ikke dropper jeg alt....)
8
 
artem-straps-tidssonen-37.jpg


Annonsørinnhold
Artem Straps har allerede høstet mange lovord både her på forumet og internasjonalt. I samarbeid med det australske merket har vi laget en sak som går litt nærmere inn på remmenes egenskaper.

 
Hadde en artem-rem til en Longines Legend Diver. Absolutt bra kvalitet, men spennen som følger med er helt uegnet, den river opp hullet den brukes i. Jeg benyttet spennen som fulgte med LLDen, og det fungerte greit. Den og tygget seg litt inn i stoffet, men jeg fikk ikke inntrykk av at det er noe som vil utvikle seg over tid.
 
Flere som likte de nye modellene Unimatic lanserte i dag, sammen med Hodinkee?

Jeg har bestilt meg en :mrgreen:

Har vært i markedet for noe rundt 10-15k en stund, en pris alle de tre faller innenfor ink mva.
Vurderte Seiko SPB143 en god stund før jeg slo det fra meg. Begynte så å leke med tanken på en Doxa Sub 200, men klarte aldri helt å bestemme meg for farge (blå var vel det nærmeste jeg kom en avgjørelse). Sikkert flere jeg har vært innom også, men har som oftest slått det fra meg. Enten pga størrelse, detaljer ved designet jeg ikke likte, kvalitet, eller mangel på "det lille ekstra" (da det skal være noe litt morsomt/annerledes enn det jeg har sparemål eller står på liste for).

Hadde ikke fordypet meg i Unimatic noe særlig, før jeg så dette samarbeidet. Og da var det mye som stemte.
Ikke helt solgt på modellene de allerede har laget, men de justeringene som ble gjort med Hodinkee, gjorde at GMT versjonen "ramlet innenfor".

Lavere høyde på kassen, en komplikasjon jeg ikke har fra før eller hadde planer om med det første, sveitsisk urverk, enkel i formen, og alt de har fått til innenfor prisen. Fikk også mer og mer sansen for de som stod bak, etterhvert som man dykket ned i materien.

Så da gjenstår det å se, om alle disse forutinntatte "inntrykkene" stemmer i det jeg får den i hånden.

U1-HGMT-E_1_1600x1600.jpg


U1-HGMT-C_1600x1600.jpg


U1-HGMT-B_1600x1600.jpg

Fine detaljer på baklokket. (Legg merke til at Milano er sentrert, fremfor UTC 0)
 
Redigert:
Såeee... Apropos @Jon Henrik sitt innlegg over, her er dagens trivia med et ironisk smil: Ifølge andre siden av dobbeltsengen har ett av de franske motehusene en noe spesiell policy overfor kundene sine.

I motsetning til Chanel har de valgt å ikke skalere produksjon av håndvesker til å følge etterspørsel og det er derfor venteliste for å få kjøpe populære damevesker.

For å komme på listen må man allerede ha et kundeforhold, for eksempel ved å ha kjøpt andre produkter, og da ikke akkurat nøkkelringer og parfyme. Så jeg må jo kunne regnes som en god ektemann om jeg hjelper min bedre halvdel å sanke forhandler-poeng fra ur-avdelingen? :unsure:
 
I en tid der klokkemerker popper opp som blåbær i lyngen så er der jo et å anna som klarer å lage estetisk tiltalende klokker .. om produktene står til bildene i virkeligheten vites ikkje . Noken med erfaringer fra merket ?

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Tranly