Klokkecafé – løst og fast om klokker

Man kan si mye om den grønne trenden, men jeg må si den Glashütte i grønn virkelig er flott!

Grønne tallskiver kan bli nydelige og det er en god del jeg liker i år.
Til og med den grønn Nautilus som mange mener er kontroversiell.
Jeg har sett og prøvd en blå Nautilus "in the flesh" og var overrasket på en positiv måte.
Men den grønne versjonen gir meg en "vibe" jeg foretrekker. Til og med når min favoritt farge er marine blå.
Det er bare for dumt at hele "grønne tallskiver" greie for 2021 er tydeligvis politisk drevet.
Det føles da som vi må overbevises på alle måter: noe som skulle ikke bli nødvendig hvis endemålet var helhjertig.
Det ødelegger en del av sjarmen.
 
Grønne tallskiver kan bli nydelige og det er en god del jeg liker i år.
Til og med den grønn Nautilus som mange mener er kontroversiell.
Jeg har sett og prøvd en blå Nautilus "in the flesh" og var overrasket på en

Det er bare for dumt at hele "grønne tallskiver" greie for 2021 er tydeligvis politisk drevet.
Det føles da som vi må overbevises på alle måter: noe som skulle ikke bli nødvendig hvis endemålet var helhjertig.
Det ødelegger en del av sjarmen.
Politisk? Jeg velger å tro at det er markedsdrevet, en trend. Slik som det en stund har vært med vintage-inspirerte klokker, faux patina etc de siste årene.
 
Politisk? Jeg velger å tro at det er markedsdrevet, en trend. Slik som det en stund har vært med vintage-inspirerte klokker, faux patina etc de siste årene.

Da grønne tallskiver og lanseringen av den mest omfattende økonomisk og sosial program i menneskehets historie som Green New Deals koblet med Great Reset (basert på "grønn politikk") er BARE ren tilfeldighet?
Er ikke klokkeindustrien en del av industrien som tvinges inn i disse Green New Deals?
Er klokkeindustrien immun?
Snakker jeg med folk som følger opp hva som skjer i verden eller snakker med folk som bare ser på en "random fashion" farge?
Jajaja, tydeligvis er jeg bare en tulling uten hjerne som tror på dumme konspirasjonsteorier.
Eller har jeg bare behov for det siden jeg er en desperat person som trenger veldig enkelte forklaringer på alt som dukker opp.
Det får bli hva dere vil.
Alt jeg vet er at vintage/faux patina er slett ikke så symbolsk som den grønne fargen AKKURAT NÅ og at tilfeldighetene samler seg nå overalt til å bli groteske.

 
Det kan jo selvsagt være at alle klokkeprodusentene er tvunget av politikerne (eller de som står bak politikerne) til å lansere grønne klokkeskiver. Eller det kan jo være at de samme produsentene har en tanke om at grønne klokkeskiver vil selge, akkurat nå.
Slik som at de fleste herrebukseprodusenter sånn omtrent samtidig finner på å lansere bukser med smale ben, med legg, med innsydd press, med oppbrett, brede beltestropper etc etc. Men det kan jo være slikt også er politisk bestemt?
 
Det kan jo selvsagt være at alle klokkeprodusentene er tvunget av politikerne (eller de som står bak politikerne) til å lansere grønne klokkeskiver. Eller det kan jo være at de samme produsentene har en tanke om at grønne klokkeskiver vil selge, akkurat nå.
Slik som at de fleste herrebukseprodusenter sånn omtrent samtidig finner på å lansere bukser med smale ben, med legg, med innsydd press, med oppbrett, brede beltestropper etc etc. Men det kan jo være slikt også er politisk bestemt?

Tror jeg også går for Ockhams Razor her ja, gitt…
 
Screenshot_20210523_215737.jpg


Godeste F.P.J. sitter ikke akkurat på sidelinjen han heller.
 
Det kan jo selvsagt være at alle klokkeprodusentene er tvunget av politikerne (eller de som står bak politikerne) til å lansere grønne klokkeskiver. Eller det kan jo være at de samme produsentene har en tanke om at grønne klokkeskiver vil selge, akkurat nå.
Slik som at de fleste herrebukseprodusenter sånn omtrent samtidig finner på å lansere bukser med smale ben, med legg, med innsydd press, med oppbrett, brede beltestropper etc etc. Men det kan jo være slikt også er politisk bestemt?

Hvis du vil ha mitt svar kan du ta kontakt på melding.
Jeg får tydeligvis ikke lov her.
 
Gledet meg til å se skikkelige bilder av denne, ikke bare CW sine egne. Jeg er nødvendigvis ikke skuffet, men det er nok som jeg fryktet at skiven blir noe kaotisk for min smak. Dog et friskt pust vil jeg absolutt si i en tid der markedet har vært dominert av ting som skal se vintage ut.

 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho og fredskijj
Denne fortjener en lesning

 
39A8D1C4-FFC6-40AC-B897-770C410908BF.jpeg


https://monochrome-watches.com/industry-news-the-geneva-watch-days-returns-in-august-2021/

Part of the show and already confirmed will be the founding brands, meaning Bvlgari, Breitling, De Bethune, Gerald Genta, Girard-Perregaux, H. Moser & Cie., MB&F, Ulysse Nardin and Urwerk. There will also be associated brands such as Arnold & Son, Czapek, Doxa, Ferdinand Berthoud, Frederique Constant Group, Maurice Lacroix, Oris and Reuge. A few additional brands are still under discussion to join the event, which, of course, remains open to any brand wishing to be associated with it.