Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tror dere at klokke med lenke som ikke siger noe, holder bra stand urverkmessig/servicemessig?
Kjøpte nettopp en klokke over nett, Omega Speedmaster Automatic Date 2001 mod til 20k med ukjent servicehistorikk. Håper det ikke var bomkjøp mtp service:( ser nå i ettertid det ligger par på finn ... går det an å ta den til feks Bjerke og få vite hva standen på den er?
 
Tror dere at klokke med lenke som ikke siger noe, holder bra stand urverkmessig/servicemessig?
Kjøpte nettopp en klokke over nett, Omega Speedmaster Automatic Date 2001 mod til 20k med ukjent servicehistorikk. Håper det ikke var bomkjøp mtp service:( ser nå i ettertid det ligger par på finn ... går det an å ta den til feks Bjerke og få vite hva standen på den er?
Du kan overlevere til Bjerke nå på tross av at butikken er stengt. Ring til dem evt.
Men ja, de kan ta vurdering og gi deg pris før du evt godkjenner å gjøre noe.
 
Liker du Star Wars? Liker du klokker? Har du en slump penger? Look no further..


Kross Studio - Death Star Tourbillon - 2.jpg
 
Tror dere at klokke med lenke som ikke siger noe, holder bra stand urverkmessig/servicemessig?
Kjøpte nettopp en klokke over nett, Omega Speedmaster Automatic Date 2001 mod til 20k med ukjent servicehistorikk. Håper det ikke var bomkjøp mtp service:( ser nå i ettertid det ligger par på finn ... går det an å ta den til feks Bjerke og få vite hva standen på den er?

Umulig å svare på servicebehovet på et ur fra 2001 uten historikk, men jeg synes absolutt du er inne på noe når du lurer på om en urmaker kan undersøke uret nærmere.
 
Hvor går egentlig overgangen prismessig mellom pålitelig tidvisermåleverktøy og kosmetikk når det gjelder mekaniske klokker?
Der det topputgavene av ETA 2824-2/SW200/STP1-11 i best mulig innpakning til billigst mulig pris?
 
Kjekk video. Mye klokt sagt også. Aerospacen er den eneste klokken jeg vet jeg aldri kommer til å kvitte meg med. Jeg spanderte til og med nytt batteri og glass på den nylig. Men jeg prøvde ikke å skifte selv!
Jeg er nå på min tredje E65-serie Aerospace. Burde vel ha lært nå at alle gode ting er tre? Aerospace er kule!
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda og Chronodiver
Hvor går egentlig overgangen prismessig mellom pålitelig tidvisermåleverktøy og kosmetikk når det gjelder mekaniske klokker?
Der det topputgavene av ETA 2824-2/SW200/STP1-11 i best mulig innpakning til billigst mulig pris?

Får vel en skikkelig Seiko med automatisk verk til under 2000-lappen?
 
Hvordan kan visere være skrapt inni klokka? Må være dårlig service.
Hva koster det å få fikset visere?
 
Hvordan kan visere være skrapt inni klokka? Må være dårlig service.
Hva koster det å få fikset visere?

Hvor langt er et tau? Unnskyld, den var flåsete - men hvilken klokke? Visere som er polert eller planslipt kan finisheres (krever en nennsom hånd og litt erfaring) - visere som er lakkert eller har en type ferniss er det ikke håp for - de må byttes. Du er i Bergen? Gjertsen har fortsatt verkstedurmaker (tror jeg).
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og hen