klokker og trykktest:
Skulle ønske Hodinkee eller noen andre prøver Rolex og Seiko og noen andre merker
Skulle ønske Hodinkee eller noen andre prøver Rolex og Seiko og noen andre merker
Et lite tips. Hvis du bruker Garmin og Iphone kan du la Garmin Connect kople seg til helseappen på Iphone og dermed telles skrittene dine uten at du bærer Garmin klokken. Telefonen må du imidlertid ha med deg. Jeg bruker min Garmin kun til trening og likevel får jeg skrittellingen oppdatert. (Funker sikkert på Androide også, men det har jeg ikke prøvd).Som et tiltak for å holde meg aktiv under en lang periode med hjemmekontor har jeg satt meg målsetning om at jeg minst skal ha 10k skritt hver dag i januar, februar og mars. For å telle har jeg måtte ty til daglig bruk av en treningsklokke, og har kun sporadisk tatt frem og brukt en "skikkelig" klokke på kvelden etter jeg har oppnådd skrittene mine, eller ved spesielle anledninger (les: som å bevege meg ut i sivilisasjonen). Heldigvis så har ikke overdreven bruk av treningsklokke skadet klokkeinteressen, snarere tvert i mot. Men må si jeg gleder meg til å få igjen morgenrutinen med å velge ut dagens klokke før jeg går på jobb, i stedet for dagens slitne joggebukse akkompagnert med en garminklokke.
I vinter og høst, før jeg begynte med denne galskapen så la jeg merke til at jeg varierte bruken av klokkene mine vesentlig mye mindre enn før corona. Når jeg hadde tatt frem en klokke, ble den gjerne på armen i en uke eller mer før jeg byttet.
Generelt et kjipt tema, men er det andre som har endret bruken av klokker som følge av corona?
Et lite tips. Hvis du bruker Garmin og Iphone kan du la Garmin Connect kople seg til helseappen på Iphone og dermed telles skrittene dine uten at du bærer Garmin klokken. Telefonen må du imidlertid ha med deg. Jeg bruker min Garmin kun til trening og likevel får jeg skrittellingen oppdatert. (Funker sikkert på Androide også, men det har jeg ikke prøvd).
|
www.tidssonen.no