Klokkecafé – løst og fast om klokker

262F2035-855E-41CD-ABB6-D7266F1BB1BA.jpeg

Denne kommer til meg om en uke! Gleder seg:D 37mm og masse deilige vintage detaljer.

Tag Hauer Formula 1 Calibre 5 hvit, automatikk, til 10.000,-. Ny i butikk. Er på salg.

Er det et bra kjøp? Lekker klokke.

Jeg liker Tag Heuer.
De har mye fint.
Det er en Formula1 i samlingen min. Den får (dessverre) ikke mye armtid, spesielt siden batteriet gikk tom for 7-8 år siden. Men fin klokke. Fint med mekanisk klokke. Mange Formula1 har quartz, inkludert min. For min del ble det, som du sikkert forstår, til at jeg har beholdt klokken. Det er jo tross alt min første "finere klokke".

En mekanisk Tag Heuer til den prisen; jo den vil jeg si er flott. Dersom du liker den så er det bare en ting å gjøre! (Og du vet svaret!)

8

• Liker
Reaksjoner: simens
Om en uke?? Gjertsen har hatt denne inne i en evighet?
Men, det sagt, så er det et utrolig flott ur, som bærer større enn oppgitte ø37mm gir inntrykk av.
De har det ja? Er ikke så ofte innom Galleriet lengre, da jeg stort sett kjøper nytt fra en annen urmaker her på Vestlandet:) Ja blir spennende og se denne på armen og hvordan størrelsen oppleves. Den orginale Captain Cook er samme størrelse ( 36,5 ), så sånt sett er den tro mot historien. Kikket på modellene i 45mm, men det blir heeelt feil:eek:

Redigert:
Ugh. Får en håpløs situasjon.

Jeg kjøpte den Tag Formula 1 automatic klokken over her.

Hun selgeren var ikke kyndig. Det var et hakk på et ledd. Jeg ba hun bytte det ut med et frisk lett. Hun byttet det ut og klarte å få hakk i det nye leddet hun satt inn. Jeg ba hun bytte det ut. Hun fikk enda et hakk i dette leddet hun satt inn nå. Helt forbanna håpløst.
Bilde:
IMG_8714.jpg

Nå har jeg sånn 2-3 ledd av 4 som er hakk i av ekstraledd. I tillegg har jeg et ledd på klokka som ikke er fint, som hun skrapte opp (bilde over.) Jeg begynte nesten å grine der jeg sto og sa "bare få klokken."

Jeg tenkte å gå tilbake der i dag og satse på en annen person er der. Jeg tenkte å be de fikse meg helt nye ekstraledd slik jeg kan bytte ut det skrapte leddet selv. Er dette OK?

I tillegg; er det normalt at låsen allerede blir så slitt/skrapt i metallet på begge sider, allerede?:
IMG_8713.jpg

Takk for svar :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ugh. Får en håpløs situasjon.

Jeg kjøpte den Tag Formula 1 automatic klokken over her.

Hun selgeren var ikke kyndig. Det var et hakk på et ledd. Jeg ba hun bytte det ut med et frisk lett. Hun byttet det ut og klarte å få hakk i det nye leddet hun satt inn. Jeg ba hun bytte det ut. Hun fikk enda et hakk i dette leddet hun satt inn nå. Helt forbanna håpløst.
Bilde:
IMG_8714.jpg

Nå har jeg sånn 2-3 ledd av 4 som er hakk i av ekstraledd. I tillegg har jeg et ledd på klokka som ikke er fint, som hun skrapte opp (bilde over.) Jeg begynte nesten å grine der jeg sto og sa "bare få klokken."

Jeg tenkte å gå tilbake der i dag og satse på en annen person er der. Jeg tenkte å be de fikse meg helt nye ekstraledd slik jeg kan bytte ut det skrapte leddet selv. Er dette OK?

I tillegg; er det normalt at låsen allerede blir så slitt/skrapt i metallet på begge sider, allerede?:
IMG_8713.jpg

Takk for svar :)

Dette hadde jeg aaaldri godtatt på en ny klokke til flere tusen. Vitner om total inkompetanse hos den/de som har utført arbeidet. Hadde levert klokken tilbake igjen. De har jo ødelagt skruen(e) også :(

Men dette er vel dessverre typisk for butikker som selger klokker men ikke er urmakere, type gullsmed etc. Leverer du inn en klokke for eksempelvis batteri eller reimskifte får du den garantert i retur med en stor ripe over hele baklokket...

Redigert:
Noen små riper er en ting. De kommer av seg selv uansett, og kan lett børstes vekk.
Ødelagte skruer i lenken er en helt annen sak.
Bare å trave rett tilbake og forlange at de utbedrer dette.:mad:

• Liker
Reaksjoner: simens
Tusen takk for svar begge. :)

Ødelagte skruer? Hvordan ser dere det? Er det på første bildet?
Er det dette? Hvordan skal de egentlig være? Skal de ikke ha sånn flatt skrujern merke? Eller skal de være flat men er ødelagt? Ser at de skruene der ser mørbanka ut

IMG_8715.jpg

Edit: jeg var innom nå. De bestiller 5 nye ledd og sender den til urmakeren deres når leddene er inne. :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Helt sløkka.

Ser nå at jeg ikke fikk med manualen til klokken jeg kjøpte heller.

Kleiveland Ur og Gull ..... :rolleyes:

Det stemmer.
Kopiene er så gode, at alle 3 urekspertene i den artikkelen hadde store problemer med å se feilene uten lupe.
Det kom også frem at Jonny-Rolex hadde gått på en helgull-smell, hvor verket og skive var uekte/gatemiks, og kassen også uekte - men i ekte gull.
For en kynisk bransje!

Hvem var ekspertene?

Gratulerer med ny (fin) klokke, @Siki. Jeg håper det ordner seg med klusset. Nye ledd, skruer og slikt bør gjøre susen. Slitasje på låsen vil nok komme raskt når klokken har blitt prøvd et par ganger.

Pass på at alt følger med. Om det ikke er siste de har, så bør du få en helt ny...

8