Jeg vet ikke om noen av dere har sett denne før, jeg har ihvertfall ikke sett den før. Stein Eriksen i Rolex-reklame.
Jeg vet ikke om noen av dere har sett denne før, jeg har ihvertfall ikke sett den før. Stein Eriksen i Rolex-reklame.
![]()
![]()
Oppdaget for et par uker tilbake at det var vanlig å stille klokken på fotografier, enten det er salgsbilder eller visninger, til enten 10:10, eller 13:50. Er det flere som ikke har oppdaget dette eller er det bare meg?![]()
"Flytende" sekundviser er noe alle mekaniske klokker har.
Eller ikke.
Hva mener du?
Det jeg mener med "flytende" sekundviser er at den beveger i en sammenhengende bevegelse uten synlige hopp. Det er langt fra alle mekaniske urverk som gjør det. Mange tror forøvrig at dette er det som avslører falske Rolex i forhold til ekte Rolex, slik at en Rolex der sekundviseren "hopper" må være fake. Det er ikke riktig da den "flytende" bevegelsen på sekundviseren til Rolex er et "nytt" fenomen. Husker ikke hvilket år det kom men det var etter 70 tallet.
IWC ref. 3786 Ceramic Doppel Chronograph fra 2006 med grønn NATO rem.