Vi kaller det flytende, men vanskelig å si hvor grensen skal gå om vi skiller på frekvenser. Vet ikke om noen standard urverk som har høyere frekvens enn Zenith El Primero med 10 pr sekund, men du ser fremdeles lett viserens hopp.
Joda.
Breguet Chronographe Type XXII 3880ST - lansert i 2011 - kommer med fantastiske 72000vph, tilsvarende 10Hz.
Zenith var imidlertid lenge ledende med sitt El Primero på 36000vph og 5Hz.
Uansett; - unike urverk fra begge manufakturer.
Joda.
Breguet Chronographe Type XXII 3880ST - lansert i 2011 - kommer med fantastiske 72000vph, tilsvarende 10Hz.
Zenith var imidlertid lenge ledende med sitt El Primero på 36000vph og 5Hz.
Uansett; - unike urverk fra begge manufakturer.
Ja, Tag Heuer driver stadig og brisker seg med nye konstruksjoner. Har ikke helt satt meg inn i verket deres. Er det en normal balanse, eller har de en egen patent? Junior påstår at ankeret er en lang leddet arm... (noe for Entropy...?)
Det er jeg usikker på. Lenge siden jeg leste om dette verket nå, men mener at chronographen faktisk ikke er inhouse. Men at det nok er noen patenter involvert ville vel ikke forundret meg.
Fra Timegeeks.Anbefaler å "Like" denne siden på FB.
![]()
HOT!
Så vidt jeg har oppfattet er 9015 laget for å konkurrere med 2824. Jeg har en klokke med 9015, og den går presist og verket virker som et bra verk så langt jeg har erfart. 9015 lages av Citizen, som tross alt har noe kunnskap om klokker.Jeg ville ikke nølt med å kjøpe en klokke med 9015.