Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er det andre billige urverk som går like presist?
Kunne tenkt meg en seiko.Men vil ikke ha noe som går like unøyaktig som en standard sw200
For å si det sånn, er det ingen urverk som er like nøyaktig som det andre.
Da var du heldig, og det betyr ikke at alle lignende Powermatic urverk utgaver oppfører seg akkurat som ditt.
Fordi hvert enkelt urverk er mekanisk sett unikt.
De er produsert med en viss +/- toleranse, som alt i industrien.
Alle som jobber med metal, maskinering og industriarbeid koblet til produksjon vet det.
Akkurat som 2 biler som er produsert rett etter hverandre på samme produksjons bane, blir aldri til å fungere eller eldre akkurat på samme måte.
Som et eksempel: i en +1,5 / -1,5 enhet i toleranse, skal du ha en hel verden av forskjeller som fins i 3 enheter.
Det betyr at spørsmålet ditt kan ikke svares fordi svaret kan ikke garanteres.

SW200 er en klone av ETA 2824, med en ekstra juvél i fjærhuskloben. Powermatic 80 er basert på 2824 med litt senket frekvens og oppgradert balanse. (P80 har 80t gangreserve mot SW200 sine drøyt 40t)

Jeg ville valgt Sellita av de to, men P80 er også tipp topp.

Du kan se etter et P80, 2824 eller SW200 med chronometer-sertifisering, eller gå for kvarts.

Ellers: Det @Hammerfjord sa. :)

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Vurderer å gå til venstre her...

Versus1a.png

Andre med Stowa her? Hatt brukt denne jevnlig de siste årene nå, og synes kvaliteten er upåklagelig. Perfekt hverdagsklokke som går til det meste. Vanskelig å få frem på bildene, men den sykt crispe tilsynelatende emaljerte tallskiven og de blå viserne gjør at den tar seg bedre ut enn det ved første øyekast enkle designet skulle tilsi. Stowa marine hand wound 36 mm.

IMG_4998.jpeg

Redigert:
Andre med Stowa her? Hatt brukt denne jevnlig de siste årene nå, og synes kvaliteten er upåklagelig. Perfekt hverdagsklokke som går til det meste. Vanskelig å få frem på bildene, men den sykt crispe tilsynelatende emaljerte tallskiven og de blå viserne gjør at den tar seg bedre ut enn det ved første øyekast enkle designet. Stowa marine hand wound 36 mm.

Vis vedlegg 382054
En klokke jeg har sett mye på, den er skikkelig fin!