Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg liker nesten alt med min Ranger: kasse, urverk, lenke, størrelsen, look'en. Men det er én ting jeg irriterer meg over, og det er fargen på viserne og markørene/teksten. Jeg er 100% overbevist om at den hadde vært enda finere med crisp hvit farge, i stedet for den gul/grønne fargen de har valgt. Jeg kommer nok aldri til å selge denne klokka (har gode minner fra da jeg kjøpte den, så den har sentimental verdi). Men jeg vurderer å få den relumed/repainted i hvitt. (Og nei, jeg har ikke lyst på f.eks. Explorer eller Railmaster i stedet )

A: Er jeg sprø hvis jeg gjør dette?

B: Er det noen som vet om noen som kan gjøre en sånn jobb i Norge?

Grønnfargen er veldig åpenbar ved siden av andre ur:
Vis vedlegg 364948Vis vedlegg 364949
Jeg ville ikke gjort det!
Som andre har nevnt: Hva skjer ved en service?

Dessuten så vil en slik relume etc ødelegge klokken. Prøv heller å få tak i en skive som har den fargekombinasjon du ønsker. (Mulig at urmaker kan hjelpe deg med det. )

Får du tak i en slik skive, visere etc så har du mulighet til å sette klokken tilbake til opprinnelig stand igjen. Veldig viktig hvis du kommer til å selg, men også dersom du vil ombestemme deg.

8

Jeg liker nesten alt med min Ranger: kasse, urverk, lenke, størrelsen, look'en. Men det er én ting jeg irriterer meg over, og det er fargen på viserne og markørene/teksten. Jeg er 100% overbevist om at den hadde vært enda finere med crisp hvit farge, i stedet for den gul/grønne fargen de har valgt. Jeg kommer nok aldri til å selge denne klokka (har gode minner fra da jeg kjøpte den, så den har sentimental verdi). Men jeg vurderer å få den relumed/repainted i hvitt. (Og nei, jeg har ikke lyst på f.eks. Explorer eller Railmaster i stedet )

A: Er jeg sprø hvis jeg gjør dette?

B: Er det noen som vet om noen som kan gjøre en sånn jobb i Norge?

Grønnfargen er veldig åpenbar ved siden av andre ur:
Vis vedlegg 364948Vis vedlegg 364949
Folk modifiserer alt fra Seiko til Rolex med små til store inngrep i dag. Indexer og visere er jo egentlig ikke en VELDIG stor kostnad å reversere ved en evt service vil jeg tro. Jeg sier kjør på :cool:

I en stadig mer og mer pretensiøs klokkeverden, er denne F77 fra Nivada en fantastisk befrielse. Dessuten er den trolig den mest komfortable klokken i stål og lenke jeg noen gang har hatt på håndleddet.

_1250985-2.png

_1250988-2.png

_1250976-2.png

Nye Midoen hos Hodinkee var jo litt artig.
Vis vedlegg 365593
Vis vedlegg 365594

Edit: Men etter som Seagull slapp denne for litt siden var ikke idéen så original likevel.. Faktisk en sveitsisk kopi av en kinesisk klokke, og ikke motsatt!

Vis vedlegg 365595

Det er vel denne som er originalen?
1000012748.jpg

8

• Haha
Reaksjoner: gullet
Var det ikke D&G som var først her da?
Vis vedlegg 365641

OY!
Nå må jeg begynne å grave ned i hjernen også. Når jeg så min første klokke med "TV-skive" er jeg jammen ikke sikker på. Men det var vel på slutten av 70-tallet. (Jeg har jo aldir sett dem i sort-hvitt). Hvilket merke det var, var ikke noe jeg tenkte på den gang.

Ekte 4-3-format var jo det viktigste.

8- D

Det var ein artig og informativ tråd her på forumet om gode klokkekjøp til ein relativt rimelig penge - det var mange og gode innspel på den. Eg har leita og bladd uten å finne den igjen - nokon som veit kva tråd eg meiner?

Det var ein artig og informativ tråd her på forumet om gode klokkekjøp til ein relativt rimelig penge - det var mange og gode innspel på den. Eg har leita og bladd uten å finne den igjen - nokon som veit kva tråd eg meiner?
Jeg er rimelig sikker på at det ble lenket til denne tråden for ikke så lenge siden her på forumet. Kan det ha vært i klokkestafett-tråden? Eventuelt en ligende tråd?