Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er det sammenheng mellom antall klokker i skuffen og klokkeglede?

Mnja. For meg er det ikke en positiv lineær korrelasjon, ihvertfall. Jeg selger meg ned og merker ikke at de er borte. Jeg beholder noen og irriterer meg over servicekostnader.

Jeg tenker en 3-4-5 ordentlige klokker (pluss arv og skikkelig billige beatere) hadde optimalisert gleden for min del.

Som @seiltid sier: en femklokke-samling med distinkte bruksområder/klokketyper er absolutt å anbefale :) (bare bytt ut seikoen i midten her med en gmt-modell for deg da...)

Føler at alle er "meg" og er tilfreds omsider, men det tok tid penger og gjenkjøp/omkjøp av totalt TRE av disse fem klokkene før jeg skjønte at jeg var i mål...

Vis vedlegg 364714
Det der er en veldig flott samling, og det er noe betryggende å høre at du måtte gjøre noen tabber for å komme frem. Samtalene man har handler sjeldent om den humpete veien, så det er godt å få en påminnelse om at sånn er det. Typisk om jeg selger GS-en og så finner ut at det var en tabbe!

Swatch lanserer ny lekeklokke!
Screenshot_20240327_165542_Chrome.jpg

• Haha
Reaksjoner: Grendel
Jeg liker nesten alt med min Ranger: kasse, urverk, lenke, størrelsen, look'en. Men det er én ting jeg irriterer meg over, og det er fargen på viserne og markørene/teksten. Jeg er 100% overbevist om at den hadde vært enda finere med crisp hvit farge, i stedet for den gul/grønne fargen de har valgt. Jeg kommer nok aldri til å selge denne klokka (har gode minner fra da jeg kjøpte den, så den har sentimental verdi). Men jeg vurderer å få den relumed/repainted i hvitt. (Og nei, jeg har ikke lyst på f.eks. Explorer eller Railmaster i stedet )

A: Er jeg sprø hvis jeg gjør dette?

B: Er det noen som vet om noen som kan gjøre en sånn jobb i Norge?

Grønnfargen er veldig åpenbar ved siden av andre ur:
20240328_144818.jpg
20240328_144336.jpg

Jeg tenker ikke at du er sprø dersom du går for det, men jeg lurer på hvordan Tudor reagerer dersom de får den inn til service en gang i fremtiden. Jeg tipper at de setter den tilbake til original stand og fakturerer deg for det..

Jeg liker nesten alt med min Ranger: kasse, urverk, lenke, størrelsen, look'en. Men det er én ting jeg irriterer meg over, og det er fargen på viserne og markørene/teksten. Jeg er 100% overbevist om at den hadde vært enda finere med crisp hvit farge, i stedet for den gul/grønne fargen de har valgt. Jeg kommer nok aldri til å selge denne klokka (har gode minner fra da jeg kjøpte den, så den har sentimental verdi). Men jeg vurderer å få den relumed/repainted i hvitt. (Og nei, jeg har ikke lyst på f.eks. Explorer eller Railmaster i stedet )

A: Er jeg sprø hvis jeg gjør dette?

B: Er det noen som vet om noen som kan gjøre en sånn jobb i Norge?

Grønnfargen er veldig åpenbar ved siden av andre ur:
Vis vedlegg 364948Vis vedlegg 364949
For meg ser den helt grei ut, den lyse grønnfargen gir meg assosiasjoner til radium lume. Relume er egentlig bare en akseptabel option for vintage klokker der lumen har helt eller delvis falt av. Og med relume på topp av den superluminova som allerede er der blir det tykt lag og vanskelig å få pålagt nøyaktig. Ikke gjør det er min mening.

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo
I utgangspunktet likte jeg den overhodet ikke, men den har vokst en touch på meg. Så Bjerke la ut innlegg på IG. Lurer på om de får den inn eller om man må ut av landegrensene.