Klokkecafé – løst og fast om klokker

Prøvde meg med klokken på høyre hånd i sted. Det var litt overraskende rart og litt ubehagelig. Også så tung den var! :oops:
20220124_204932.jpg
 
Nå har du brutt den største regelen av dem alle. Ville vært ytterst forsiktig de nærmeste dagene. Dristig!
Ikke nok med det, men jeg dokumenterte det til og med på internet :eek:
(ikke at jeg egentlig skjønner hva du sikter til. Flere regelbrudd i fremtiden, generell ulykke, eller at det kommer noen for å straffe meg for å ha klokken på feil hånd..? :p)
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Ikke nok med det, men jeg dokumenterte det til og med på internet :eek:
(ikke at jeg egentlig skjønner hva du sikter til. Flere regelbrudd i fremtiden, generell ulykke, eller at det kommer noen for å straffe meg for å ha klokken på feil hånd..? :p)

Var et forsøk på spøk, som jeg tror du catcha (ref. humoren i svaret ditt):p
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Hvis man er veldig opptatt av vikingetida og vil at alle skal se det på 3km avstand. Virkelig noe for enhver smak på microbrand-markedet nå!

1643100199014.png


 
Noen som har erfaring med litt forskjellig av *mellomklasse" natoremmer?
Tenker at jeg ikke kjøper omega, men kan godt ha noe som er en klasse over cheapest nato straps.

Har tittet på Bulang & sons, crown & buckle og adpt fra worn&wound.
Det er litt vanskelig å se på internettet hva som er bra saker, utover at de alle skriver selv at det er bra saker.
Med Bulang & sons får man jo BS på spennen, og det er jo et pluss, men ut over klarer jeg ikke å se hva som evt er kvalitetsforskjellene.

Er det noen som har erfaring med flere av dem og lyst til å dele?
 
Noen som har erfaring med litt forskjellig av *mellomklasse" natoremmer?
Tenker at jeg ikke kjøper omega, men kan godt ha noe som er en klasse over cheapest nato straps.

Har tittet på Bulang & sons, crown & buckle og adpt fra worn&wound.
Det er litt vanskelig å se på internettet hva som er bra saker, utover at de alle skriver selv at det er bra saker.
Med Bulang & sons får man jo BS på spennen, og det er jo et pluss, men ut over klarer jeg ikke å se hva som evt er kvalitetsforskjellene.

Er det noen som har erfaring med flere av dem og lyst til å dele?
Har ikke erfaring med nevnte merker, men har bare hørt bra. Har dog en del natos fra watchobsession og kan absolutt anbefale de!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Nå får vel dagens utdannelse på Kongsberg regelrett stryk fra svært mange kompetente personer i urmakermiljøet.. Så søk deg ut av landet isåfall. Blikke billigere, men ;)
 
Nå får vel dagens utdannelse på Kongsberg regelrett stryk fra svært mange kompetente personer i urmakermiljøet.. Så søk deg ut av landet isåfall. Blikke billigere, men ;)

Spørs om ikkje fleire år på klokkeriet og TS reknes som tilstrekkelig realkompetanse til å kunne smykke seg med slike titler også ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen