Klokkecafé – løst og fast om klokker

Her er min liste ;)

1600158268583.png

1600158282478.png


1600158303128.png


1600158312674.png


1600158323802.png


1600158336693.png
 
Redigert:
Hei!
Har begynt å kjenne på kriblingen etter noe nytt. Har i lengre tid hatt lyst på en Panerai, men har foreløpig ikke tatt steget.
Klokken jeg har sett meg ut er en PAM1028 (42mm). Noen som har noen erfaringer å dele? Jeg må innrømme at jeg synes denne klokken er utrolig tøff og med en helt fantastisk skive. Jeg har ikke verdens største håndledd, så ser for meg at 42mm er maks for meg.

Og er det noe å hente på «Bjerke-salg»? Må uansett spare en stund, men kanskje dette kunne blitt sommerklokken 2021? Har ikke klart å finne så mange av denne på bruktmarkedet, men tilsynelatende kan det være en del kroner å spare på kjøpe nytt fra USA – selv etter at MVA er betalt.

Setter pris på alle innspill!
1600197905212.png
 
Hei!
Har begynt å kjenne på kriblingen etter noe nytt. Har i lengre tid hatt lyst på en Panerai, men har foreløpig ikke tatt steget.
Klokken jeg har sett meg ut er en PAM1028 (42mm). Noen som har noen erfaringer å dele? Jeg må innrømme at jeg synes denne klokken er utrolig tøff og med en helt fantastisk skive. Jeg har ikke verdens største håndledd, så ser for meg at 42mm er maks for meg.

Og er det noe å hente på «Bjerke-salg»? Må uansett spare en stund, men kanskje dette kunne blitt sommerklokken 2021? Har ikke klart å finne så mange av denne på bruktmarkedet, men tilsynelatende kan det være en del kroner å spare på kjøpe nytt fra USA – selv etter at MVA er betalt.

Setter pris på alle innspill!
Vis vedlegg 213162
Hei! Alltid gøy når noen er på vei mot Panerai (den rette veien å gå, imho)! Det er vel sikkert sagt 100 ganger før, men en 44 mm PAM funker faktisk helt fint på de fleste. Selv ble jeg overrasket da jeg innså at 47 mm (manuell, dog) faktisk passer meg fint:) Poeng: Ikke avskrive 44 mm for tidlig, for de har jo svært heftig utvalg i den klassen.

Når det er sagt, så er den du har plukket ut her et råskinn. Skiva er magisk og du har sandwich og fin symmetri. Hvis du uansett skal spare, så ta deg god tid til å prøve. Test og retest hos Bjerke er tingen, Panerai vil overraske deg:) Salget vil nok ha noen godbiter, men om den riktige klokka er på salg er jo umulig å spå... Ikke gjør som meg, kjøpe klokka som er på salg fremfor den du virkelig vil ha. For min del endte det opp med rask flipping... Lykke til, Panerai vil ikke skuffe deg!
 
Om du drømmer om å jobbe med klokker av ypperste klasse. Så er tiden inne nå!

 
Om du drømmer om å jobbe med klokker av ypperste klasse. Så er tiden inne nå!


Denne jobben skal jeg klare!
"Nei, du fåkke stå på venteliste."
"Nei, du fåkke kjøpe klokke her."

Både på norsk og engelsk.:)