Klokkecafé – løst og fast om klokker

Denne her derimot var penere:

se-diver300m-Nekton-21032422001002-vueC-large.jpg


se-diver300m-Nekton-21032422001002-module38-surface.jpg


se-diver300m-Nekton-21032422001002-ambiance-large.jpg
 
Breitlingen ser ut som om noen har puttet en haug med ulike vilkårlige designelementer ned i en muskedunder og så skutt på en no-name klokke - og vips; Breitlingklokke.
Enig. Nå som jeg liksom følte Breitling var på vei mot noe så dukker dette opp... Skuffet.
 
Moser streamliner . Snakk om knock out på både AP, Patek , Lange og forsåvidt alle andre i sportsklokke i stål med integrert lenke kategorien.

Rolex er virkelig begynt å kjede meg , og jo nærmere en kjem 1.sep no så blir lysten til å kvitte seg med kronene til fordel for en slik endå større.
Ja, hjelpes. Et annet forummedlem sendte meg en PM om denne idag. For et ur da: https://www.h-moser.com/en/streamliner

Dog 200k.
 
Breitling lanserer den ultimate athleisure-klokken.. Or so they say..

Vis vedlegg 210421


Jeg har alltid likt Breitling. Men denne skuffer meg.
Det er mange gode "Breitling-elementer" i denne, men sammensetningen har gått helt feil. De har blandet alt for mye, selv om jeg ser at de "glemte" den firkantede sekundviseren fra Steelfish mk1. Her kunne de med fordel fordelt elementene på 3-4 forskjellige nye modeller....

Denne sa ikke "pang" hos meg....

8- (
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg ser synspunktene er delte om de nye Breitlingene. Våre gode venner i Hodinkee ser tydeligvis ikke noe galt i denne klokken, og mener den ser ut som et bra produkt med klare referanser til tidligere arvestykker som Breitling Sprint.

Personlig synes jeg ikke Breitlingen var så gal. Har aldri hatt en Breitling, men dette kunne kanske blitt den første.

Kjempemoro med forskjellige meninger og synspunkter! Så bare kult at du likte de, og jeg tror også mange forstår at man setter ting ørlite på spissen ;)

Men som en digresjon: Når leste du sist en kritisk "Quick Take" fra herr Pennington? ;)
 
Men som en digresjon: Når leste du sist en kritisk "Quick Take" fra herr Pennington? ;)

Svaret er "aldri" :rolleyes: Er jo én av årsakene til at Hodinkee er blitt så store. Aldri kritikk. Alt er fint, spesielt og flott, alle de viktige menneskene i bransjen er de kuleste nerdsa i verden og "show us the money" :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og UJU
Cole Pennington er jo et friskt pust av folkelighet blant litt vel mange "posører".
Hvem av de andre skribentene kunne skrevet om en Marathon?
Pennington og gutta i TGN er snart den eneste grunnen til at jeg leser the Dink.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Tenkte jeg skulle spare overraskelsen til unboxingtråden

E: Med mindre den ikke kommer. Det er jo absolutt en mulighet.

Oog der ble den kansellert. Hvem skulle tro at Superocean heritage 57 som bare ble produsert i 250 eksemplarer hadde "gått ut av produksjon", spesielt mtp at de bekreftet at den var på vei for halvannen uke siden.

Om det var et norsk firma, hadde jeg prøvd meg på dekningskjøp. Det kunne blitt relativt dyrt for dem
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel