Klokkecafé – løst og fast om klokker

Vil nedturen vare eller har vi nådd bunn?
1597996269708.png


1597996370356.png
 
Vil nedturen vare eller har vi nådd bunn?
Vis vedlegg 209603

Vis vedlegg 209604

Hvor er disse tallene hentet fra, er det produksjon? I bruktmarkedet når det gjelder populære SS-modeller kan i alle fall ikke jeg se hverken noen markant nedgang i pris, økning i antall klokker til salgs eller hvor lenge de ligger ute? Har sett flere sånne statistikker, men ikke klart å se noen effekt i markedet..? Dersom det er produksjon så kan vel en forklaring på at bruktpriser er stabile indikere at etterspørselen også er lavere (internasjonalt). Dessverre så virker det uansett ikke som ventelister på populært stål heller ikke er blitt noe kortere?
 
Hvor er disse tallene hentet fra, er det produksjon? I bruktmarkedet når det gjelder populære SS-modeller kan i alle fall ikke jeg se hverken noen markant nedgang i pris, økning i antall klokker til salgs eller hvor lenge de ligger ute? Har sett flere sånne statistikker, men ikke klart å se noen effekt i markedet..? Dersom det er produksjon så kan vel en forklaring på at bruktpriser er stabile indikere at etterspørselen også er lavere (internasjonalt). Dessverre så virker det uansett ikke som ventelister på populært stål heller ikke er blitt noe kortere?

Etterspørsel etter Rolex-sportsmodeller i bruktmarkedet sier veldig lite om det totale volumet klokker som selges gitt. Tenk alle merkene til Richemont og swatchgroup f.eks.
 
Etterspørsel etter Rolex-sportsmodeller i bruktmarkedet sier veldig lite om det totale volumet klokker som selges gitt. Tenk alle merkene til Richemont og swatchgroup f.eks.

Enig i det. For meg er allikevel tilgjengeligheten av ulike modeller mer interessant enn veksten i det globale markedet..
 
I anledning klokke-photoshot, med min blå og røde rem. Tenkte jeg å kjøpe en klassisk Pepsi, på boks.
Det visste seg faktisk å være like vanskelig å få kloa i, som BLRO. Har vært i hele barte-byen, i dag. Ingen som har...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og le_bandit
Breitlingen ser ut som om noen har puttet en haug med ulike vilkårlige designelementer ned i en muskedunder og så skutt på en no-name klokke - og vips; Breitlingklokke.