Klokkecafé – løst og fast om klokker

Flott at NRK lager litt annerledes og forskjellige ting, tommel opp. Takker høyere makter for at de ikke lager ræl som Two and a half men etc.

De har jo slengt seg på "ræl-bølgen" de også, men tross alt.... Noen saklige og bedre enn snittet, er de.

Det som imponerer meg mest er BarneTV, da barna var små. BarneTV var da av meget god kvalitet og artig. (Også for foreldrene). Ungdomsprogrammet Newton hadde vi glede av i mange år.

Derimot vil jeg si at klokke-relatert BarneTV har jeg ikke sett siden Leikestova...

8- )
 
_20190323_203737.JPG


https://www.nytimes.com/2019/03/20/...ui1orVuwKRPGrd34_8BT7Ey2d2TssiF3YVPQjp7ccRznU
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica og Mickey
Det har vært lite informasjon rundt Swatch Groups planer for 2019, nå som de ikke lenger er en del av Baselworld.

Helt sikker er jeg ikke, men det kan virke som om mange lanseringer vil offisielt finne sted 14. til 16. mai, når Swatch Group avholder "Time to Move" i Sveits for spesielt invitert presse (TS inkludert).

Et arrangement med samme navn ble arrangert i Zürich samtidig med Baselworld, men da for forhandlere. Her har foreløpig ingen info lekket – i følge mine kilder var Swatch Group ekstremt strenge ift. bildetaking og deling av info.

Så det er bare å glede seg til mai! :)
 
Det har vært lite informasjon rundt Swatch Groups planer for 2019, nå som de ikke lenger er en del av Baselworld.

Helt sikker er jeg ikke, men det kan virke som om mange lanseringer vil offisielt finne sted 14. til 16. mai, når Swatch Group avholder "Time to Move" i Sveits for spesielt invitert presse (TS inkludert).

Et arrangement med samme navn ble arrangert i Zürich samtidig med Baselworld, men da for forhandlere. Her har foreløpig ingen info lekket – i følge mine kilder var Swatch Group ekstremt strenge ift. bildetaking og deling av info.

Så det er bare å glede seg til mai! :)

Jfr.:
Offisiell lansering fra Swatch Group sine merker kommer i slutten av mai. Nye modeller ble kun forevist forhandlere og det var ikke anledning til å ta bilder. Pressen vil bli invitert senere. Usikker på hvorfor de har valgt denne strategien.
 
Er det noen som har erfaring med 20mm skinnrem på 19mm lug width? Blir det for tight?

Det varierer mye ifra produsent til produsent. Jeg har et ur med 19mm lug, der noe passer godt men andre blir for trangt.

Ett tips kan være å Google dette, sikkert noen der ute med tilsvarende spørsmål og svar til dette.
 
Er det noen som har erfaring med 20mm skinnrem på 19mm lug width? Blir det for tight?
Funket helt fint for meg. Husker ikke hvilken rem det var, men det var ikke mulig å se at det ikke var nøyaktig samme mål på lug og rem. Med det sagt kan det helt sikkert være stor variasjon både på merker og kanskje også enkeltremmer. NATO går til nøds, men ville ikke anbefalt det.