Klokkecafé – løst og fast om klokker

Trond Jørgensen har etter krav fra AD om ombygging, shop in shop og eget verksted valgt å legge ned butikken heller enn ta inn andre merker.
Det er min personlige tolkning etter et godt kundeforhold der. Synd da det var en godt drevet forretning og trivelige folk.

For min egen del betyr det nok også at Rolex blir et uaktuelt merke i fremtiden
 
For første gang på lenge har jeg endelig fått litt ro i samlingen. Det er deilig å være fornøyd med det man har, og ikke starte jakten på noe nytt med en gang. Fant ut for noen år siden at tre klokker er det ideelle antallet for meg - da blir alle brukt.

372’n har vært med på litt av hvert, både oppturer og nedturer. Riper i plexien fra kista til farfar og småriper fra krangling med barnevogn i trange bagasjerom. Den var også med på de første bildene som ble tatt av en nybakt far. Er det noe som kan kalles keeper, er det denne.

Certina DS PH200 har vært med på noen turer i skauen, men den ser nærmest ubrukt ut enn så lenge. Deilig å ha en klokke som kan brukes helt uten begrensninger eller frykt for å ødelegge den.

Forrige uke dukket endelig siste tilskudd opp, 5168G. Ser fortsatt ganske ny ut, men det polerte gullet har fått noen hairlines allerede. Hadde egentlig trodd at den bare skulle brukes forsiktig til enkelte anledninger, men den har vært på armen siden jeg fikk den. Den overgår alle forventninger! Går bemerkelsesverdig nøyaktig, skiven er vakrere enn jeg kunne drømt om og kassen er et smykke i seg selv. Min største frykt var egentlig høyden. Eller rettere sagt mangel på høyde, med sine drøye 8mm. Det tok ikke mange timer før frykten var borte, og gleden over passformen slo til:)
 
356B3A12-9F9F-4DBB-9775-F5B9CD891656.jpeg

Dette gjaldt nesten samtlige av mine ur...:rolleyes:
Heldigvis har det roet seg nå.
 
Haha ja. Men denne var ikke den verste jeg har sett.
Mtp bruk av gammel logo så kan man jo fake it to the max å late som klokken er vintage
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
En ting er å reprodusere en modell til å være prikk lik forgjengeren, men hvorfor ikke gi klokken noen solide 100m wr slik at den kan brukes skikkelig?:confused:
Dette fortsetter å være en deal breaker for meg med nesten alle disse reproduksjonene.:(
 
Med tanke på hvor mange seere de har hatt på de foregående programmene virker det absolutt å være bang for the lisensbuck

Det er jo nesten ille å måtte si at du har rett!
Den siste idiot er enda ikke født...

Et kinesisk ordtak sier noe slik som at "Bare en tåpe lærer av egne feil". Ja ja... Derfor...

8- P