- Medlem
- 5. okt. 2012
Dette er ekstremt enkelt, markedet bestemmer prisen, og man får Rolex Submariners helt ned i 70-80.000 kroner for f.eks en 16610 som i mine øyne er en bedre modell enn den nye som produseres nå. For eksempel hadde 16610 3135 verket, det nyere 3235 er av mange vurdert som mindre robust, lengre power reserve ja, men mer komplisert å ta service på, mange Rolex entusiaster ville heller valgt 3135 verket dersom de kunne velge. Å insistere på å få kjøpt en flett ny Submariner fra AD er bare dumt dersom man ikke er villig til å spille gamet med å kjøpe andre modeller for å bygge opp et kundeforhold. Begriper ikke at folk bruker så mye tid på å irritere seg over dette da det bokstavlig talt finnes millioner av brukte klokker å få kjøpt gjennom utallige kanaler, Finn.no, Tidssonen, Chrono24, EBay, etc etc. Glem Rolex AD, iallfall slik situasjonen er nå for tiden.Når man legger til norsk mva og andre gebyrer så snakker vi vel totalt en pris som er mer enn 50% høyere enn hos Bjerke. Å måtte betale så mye mer og i tillegg få en allerede brukt klokke hadde vært kjipt, så tror ikke jeg går for det alternativet før jeg har utforsket alle andre muligheter.
Er det mulig å spørre Bjerke om jeg kan få den til en pris som er høyere enn veiledende, eller får de ikke lov til det av Rolex? Kan gjerne kjøpe en ny klokke hos Bjerke til f.eks. 125k - 150k (veiledende er 114k). Ny og dyr er bedre enn brukt og dyr.
Redigert: