Kjøpe rolex klokke som er kjøpt i utlandet

Disse trådene blir alltid varme.

Et innspill eller to på siden eller under eller midt i;

Kjøpt i utlandet er ikke ensbetydende med svindel, kynisme, kriminalitet. Det er nok flere
enn meg som har jobbet i utlandet over lengre tid og lovlig tatt uret en kjøpte inn i landet uten krav om MVA.

En annen ting jeg alltid tenker på som er litt søtt;

Ikke navngitt AD som på egenhånd driver et korstog mot alle ur som ikke er kjøpt hos dem, som en slags anstendighetens siste skanse. De har beviselig ingen problemer med selv å selge svært dyre ur over disk.

Til baroner som betaler kontant.

Hadde jeg solgt enkeltvarer i den prisklassen hadde jeg gjerne sjekket folk som kom.

Men det var visst ikke så viktig for AD

For urene var jo norsksolgt.

Avslutningsvis så er nok folk i denne tråden mer på linje enn det kan virke. Så vær snill med hverandre. Husk på at det eneste vi skal hate her inne er Hublot

wDSrBrx.gif

Jeg er stolt over å nå inneha kun norsksolgte ur!

Men har aldri vært flau over mine tidligere utenlandssolgte ur, ei heller hatt problemer med å forsikre, serve eller selge de...

• Liker
Reaksjoner: stigg
Det er ingen tvil om at det finnes flere norske forhandlere/importører/distributører som har ønsker og ambisjoner om å behandle "ikke-dokumenterte ur" på den måten Gin forespeiler tidligere i tråden. Noen ganger gjør de det også, mens andre ganger ikke.

Hvorvidt en eventuell MVA-kvittering er detaljert eller ei, er helt uinteressant ift. dette – her er det forhandler som vurderer. Jeg vil tro at en kvittering fra kjøp, samt en tolldeklarasjon fra samme tidsperiode med samme beløp, vurderes som godt nok. Selv om det bare står "klokke".

Å snakke om at norske klokker selges på "eksport", for så å selges i Norge igjen med norsk kvittering, er en tullete avsporing. I motsetning til klokker som er importert, har man ikke samme mulighet som kjøper, til å avdekke dette.

Når det gjelder forsikringsselskaper, er det også ingen tvil om at flere ønsker å behandle saker med ikke-dokumenterte ur på den "hardre" måten det blir nevnt i tråden. Noen ganger skjer det, men andre ganger skjer det ikke. Dessverre ser det ut til å være litt avvikende rutiner hos de ulike foretakene, helt ned på saksbehandlernivå. Men trolig også variasjon ift. til kunder – ikke minst ift. hvor "viktige" de er.

• Liker
Reaksjoner: Jone og Gin
Jeg skulle takket nei til Speedyen jeg kjøpte i 2007, angrer som en hund nå. Han som solgte den sa at faren hans kjøpte den i Bodø i 1968, men han hadde ikke kvittering. Ikke spart på kvittering? Herregud. :rolleyes: Jeg måtte stole på fyren, han oppga et navn på en urmaker der oppe, men sa at jeg ikke trengte å sjekke han heller, fordi han hadde gått konk på 80-tallet. Så nå sitter jeg her, og brenner inne med en gammel Speedy uten spesifisert MVA-kvittering. Uselgelig smuglergods garantert. Forbannede nordlendinger.

Nå, nå, ikke få panikk. Jeg må dessverre innrømme at jeg i et hyggelig lag ble forledet av mørkemenn til å selge en klokke. Sett i ettertid har jeg jo ligget i fosterstilling nå snart i et par ukers tid uten å kunne gjøre rede for mine handlinger - begynner nå å få hodet over vannet og håper jeg kan stabilisere et fornuftig liv.
Tom

Nok en tråd som tar en U-sving bort fra tema. Håper neste post tar den tilbake til saken, som er betydelig mer interessant for majoriteten enn tullemeldinger mellom enkeltmedlemmer.

• Liker
Reaksjoner: daghoi