Kjøpe rolex klokke som er kjøpt i utlandet

Ja, jeg gjør det. Er den norskkjøpt hos ad vet jeg (med grei sikkerhet iallfall) at alt har gått ryddig for seg da den ble kjøpt inn.

Dette er jo ikke rasjonelt i utgangspunktet, så ser ikke helt hvorfor man plutselig skal være rasjonell når man kjøper brukt :)
 
Jeg liker å ha et godt forhold til min lokale AD. Ellers er det i mitt hode ingen grunn annet enn flisespikkeri, med å kjøpe i utlandet og momse inn. Så lenge alt er gjort lovlig så er tross alt alle Rolex produsert i utlandet. Har forstått at noen AD har satt seg på bena ang garanti reprasjon. Men etter hva jeg har hørt og sett så skal de være forpliktet til å ta inot din klokke så lenge de selger og har sertifisert verksted. Tror ikke Rolex selv mener at våre klokker solgt i Norge er unke.

Når det er sagt så nevnte jeg innledningsvis at jeg foretrekker lokal AD og er glad jeg bor i Stavanger og får utrolig bra service der. På tross av Utfordring med leveranse fra Rolex så er det kjekt å gå innom butikken. Bestreber å kjøpe alle nye ur der. Men når det gjelder kjøp av brukte ur så bryr jeg meg ikke om de er norske eller fra utlandet.
 
Jeg kjøpte nettopp en ganske fet klokke brukt fra USA (nettopp, som i "kortet er fortsatt varmt, og tomt"), men da var det noe som rett og slett ikke eksisterer i Norge.

For meg er det sånn at jeg om to klokker ellers er like prøver å kjøpe en som har norsk historikk fordi den er lettere å gå i sømmene, men om jeg ellers er trygg på selgeren og alt annet ser OK ut er det uproblematisk å handle fra utlandet også.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak og Tubbs