Denne tråden har vært til stor hjelp og inspirasjon. Poster dermed min nyinnkjøpte Siemens EQ7 med tanke på å holde tråden levende, tilfelle det sitter andre kaffetørste lesere der ute.
Maskinen er helautomatisk med et pumpetrykk på 19 bar, og effekt på 1700 watt. Var dermed spent på om dette var maskinen som kunne gi det lille ekstra som en perfekt kaffe krever.
Maskinen har separat melkeskummer, integrert damp og mulighet for to kopper samtidig. Maskinen lager hittil fantastisk kaffe og latte. Maskinen kommer med en rekke ferdigprogrammer med mulighet for å juster størrelse samt styrke på kaffedrikken. I tillegg finnes programmet "min kaffe" som gir valgfrihet for å justere kombinasjonen av melk ect. etter ønsket behov. Har ennå ikke fått testet ut denne funksjonen ennå, men samboeren som sverger til latte kommer nok til å justere litt etterhvert. Melkeskummeren fungere forøverig utmerket.
Synes denne lager veldig bra kaffe, men irriterer meg over at den søler/drypper utrolig mte før den skal starte opp og at har du mange som skal ha kaffe føler du at alle beholdere må tømmes hvert 10.minutt.
Edit: men som sagt lager skit bra kaffe.