Kabinkoffert

Veiing av håndbagasjen har jeg aldri opplevd, så om kabinkofferten passerer 8-10 kg vil det uansett ikke være noe problem?

Veiing av håndbagasjen har jeg aldri opplevd, så om kabinkofferten passerer 8-10 kg vil det uansett ikke være noe problem?

Sannsynligheten er liten, men det forekommer.

For min del har jeg ofte ting i håndbaggasjen som jeg veldig gjerne vil slippe å sjekke inn eller få dyttet i cargo. Så da er det ikke noe jeg er interessert i å gamble på :)

Må nok skuffe flere her, det ble ingen Rimowa :p
Det endte med at jeg plukka opp en Samsonite Uplite til 1.200 kroner. En god deal som gjorde valget noe enklere:)
Gratulerer med godt valg! Hvor fant du den til 1.200kr forresten?

• Liker
Reaksjoner: MrT
Rimowa Topas skal det være. Ja, 4 små hjul på brostein er noe dritt men det er likt for alle kofferter. På flyplasser glir den lydløst over gulvet, ulikt mange andre. Du kan sitte på den mens du venter, du kan pakke flytende i den og sjekke den inn bekymringsløst. Den tåler det meste.
Jeg var bagasjestuer i SAS i mine studiedager og da lærte jeg litt om pakking. Hvis du på død og liv må sjekke inn bagasje så er det Rimowa som gjelder.
Nevnte jeg den nydelige patinaen den får etter en del riper, småbulker og skraper?
Testen fra DinSide virker absurd. Må være prisen som har skremt panelet.
Jålete? Mulig det, men først og fremst deilig kvalitetsfølelse.

Jeg bruker en Tom Bihn Aeronaut 30 når jeg er på tur. Finnes også i en 45 liter. Topp kvalitet, lett og fin. Omtrent 3000 kroner før moms. www.tombihn.com

7793d1406750461-brief-aeronaut-30-review-img_2875-jpg

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Samsonite Lite-Cube DLX er topp! Veier kun 2,3 kg og "ser ut som en Rimowa", med brune skinndetaljer. Kona har en blå og jeg har en slik (pris ca 4k) :
61242-1004_01_06.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher