Klokkespotting

IWC Top Gun på Jeremy Renner, så promo-bilder for den nye "Bourne"-filmen på flyplassen i dag (Bourne-film uten Jason Bourne...). Blir spennende å se om han har den i selve filmen også.
 
Spottet en flott gammel Rolex fra 1952 på en ungdom bak disken på Scabal på Kløverhuset. Nydelig stand og omtrent identisk med denne, bare stålkasse:

RolexOyster6334s.JPG


Scabal-betjeningen har vel rykte på seg for å være både litt cocky og utspjåket (?), men han her var svært hyggelig og pure class! Klokken sto definitivt i stil. Arvegods.

Etterpå fortsatte handlerunden til Filippa K, og der var det en morsom japaner (tror jeg) som spurte meg ut om alle klærne, selv etter at jeg sa at jeg ikke jobbet der :) Han hadde en TT Rolex som jeg ikke skjønte noe av på litt avstand. Chronopushers, men ingen subdials? Kommenterte klokken og fikk se denne Daytonaen:

16%20rolex%20daytona%20watch.jpg


Den på bildet er nok fake, men fant ikke bilde av en ekte. En eller annen limited versjon. Sorte subdials forklarer hvorfor jeg ikke så de først. Ikke helt min cup of tea, men den var jo tøff da, glinset noe helt avsindig mot meg. Kona hadde matchende TT DJ. Artig type, begynte å finne fram IWC-katalogen på iphonen sin og ramset opp ønskelisten sin. Han var i Oslo for noen dager siden, og da hadde kompisen handlet en eller annen PP til 600k cash :eek: Disse asiatiske turistene er jo helt ville. Regner med de danner en pen slump av kundegrunnlaget til klokkepusherne.
 
Kudos til dere som paparazier som tar bilder, gjør tråden mye mer levende.

Selv spottet jeg en Hublot i rosegull på sort gummi med hvit dial og timemarkeringer i rosegull.
På bilder synes jeg den er litt vulgær, i virkeligheten var den virkelig sprek.
 
På Engø Gård i dag, Pepsi og svart Explorer II på bror og søster på bordet ved siden av. Day-Date med lenke på herremann som ruslet rundt på plenen. En fin dag for å slappe av på Tjøme. Nabogården (som også heter Engø), er min mormors barndomshjem, så vi tok en tur innom og hilste på slektninger også.
 
Oransje er sommerens farve på Galleri Soon.
Spottet T-touch på oransje gummi og hva som så ut til å være en oransje Breitling gummi. Hadde i hvert fall samme "3d-bokstaver" som de sorte Breitling-gummine har, kassen var dog ikke shiny når jeg tenker etter. Kanskje var det heller en PO ;)

... kanskje dette var en helt ubrukelig spotting, jeg har dog tid og anledning å skrive slik svada når de små sover og mor er på Spa.