Justering av lenken på Rolex Submariner rif. 116610LN

Medlem
3. feb. 2012
Innlegg
30
Sted
Sunnmøre
Kan man justere lenken på denne klokken selv om man kjøper ny klokke på nett ,eller må man
Besøke en lokal urmaker?

Litt fersk på sonen, skal prøve og samle mer spørsmål ,o.lign på samme tråd
I fremtiden
 
Kommer an på om du har verktøyet, men det er en enkel sak å gjøre selv. Hvis du måler håndleddet ditt fikser nok AD for deg basert på dine mål (usett).
NB foreslår at du samler alle dine Sub-spm i samme tråd...
:)
 
Du måler håndleddet ditt og oppgir målet til urmakeren du skal handle av så kan de sende klokken "ferdigjustert."

Edit: Ser Mikke kom meg i forkjøpet :)
 
... Hvis du måler håndleddet ditt fikser nok AD for deg basert på dine mål (usett).

...

Dette er ikke noe jeg anbefaler. Har sett AD-er gjøre dette, og det blir ofte helt feil. Kjøp verktøy og fiks det selv. Alternativt går du til en urmaker og får dette fikset mens du venter :)
 
Dette er ikke noe jeg anbefaler. Har sett AD-er gjøre dette, og det blir ofte helt feil. Kjøp verktøy og fiks det selv. Alternativt går du til en urmaker og får dette fikset mens du venter :)


Veldig enig med ^ her. Kjøp et skrujerns sett i en verktøybutikk, det er en enkel jobb.:)
 
Er det lock tight på disse lenkene?


De er ikke montert med låsevæske, kan sitte litt så det gjelder å ha en bra skrutrekker som passer til sporet.



Hvist det sitter bom fast, eller hvist det er brukt låsevæske, er trixet å varme opp forsiktig med en loddebolt (ca 400 grader celsius)
 
De er ikke montert med låsevæske, kan sitte litt så det gjelder å ha en bra skrutrekker som passer til sporet.



Hvist det sitter bom fast, eller hvist det er brukt låsevæske, er trixet å varme opp forsiktig med en loddebolt (ca 400 grader celsius)

La loddebolten ligge og la det heller renne litt varmt vann over leddet man skal løsne på. Det funker helt fint :)

Skrutrekker som passer er et must! Jeg har skrapet opp mang en lenke med feil verktøy :(
 
Er vel også en spesiell, ganske mild type locktite som brukes - om man bruker noe av det - på disse..
 
Bittelitt off-topic fra hva som diskuteres her, men det gjelder lenken på rolex: er det bare meg som har store problemer med å få på lenken igjen etter å ha satt på nato? I det hele tatt er det veldig vanskelig å jobbe med springbarene til submarinerene IMHO.

Springbarene på suben har ikke gripemerker for verktøyet, og endeleddet på lenken er så UTROLIG fint tilpasset til bredden til lugsene (noe som er bra), at det ikke går å begynne med en side av pinnen inne i lug-hullet. Måtte presse begge sidene av springbaren inn samtidig og prøve å lirke hele endeleddet inn på en gang, og det var ikke bare lett...

Hvordan gjør dere dette? Er det bare meg som er totalt håpløs her?

Litt dumt, det blir litt for mye stress å skifte mellom lenke og Nato til at jeg bare kan hive på det som frister fra dag til dag. Kanskje det blir litt lettere med øvelse. ;)
 
Bittelitt off-topic fra hva som diskuteres her, men det gjelder lenken på rolex: er det bare meg som har store problemer med å få på lenken igjen etter å ha satt på nato? I det hele tatt er det veldig vanskelig å jobbe med springbarene til submarinerene IMHO.

Springbarene på suben har ikke gripemerker for verktøyet, og endeleddet på lenken er så UTROLIG fint tilpasset til bredden til lugsene (noe som er bra), at det ikke går å begynne med en side av pinnen inne i lug-hullet. Måtte presse begge sidene av springbaren inn samtidig og prøve å lirke hele endeleddet inn på en gang, og det var ikke bare lett...

Hvordan gjør dere dette? Er det bare meg som er totalt håpløs her?

Litt dumt, det blir litt for mye stress å skifte mellom lenke og Nato til at jeg bare kan hive på det som frister fra dag til dag. Kanskje det blir litt lettere med øvelse. ;)

Det er vanskerlig, sporet hvor du kan komme til springbarene er veldig smalt, og det vanlige verktøyet passer dårlig, og du blir bare plaget. Jeg har skaffet meg et slikt dental pick tool som er supert til å pirke ut springbarene med.

Slik har jeg løst problemet, men det kan vel være andre som kan ha en bedre løsning for alt jeg vet.


Dental%20Pick%20Side.png631201b9-3fcf-4296-b6cc-2910e5d460cbLarger.jpg