Julegave til henne/han

Hva med en lampe?
1606313457024.png
 
Kanskje ikke til din bedre halvdel, men muligens barn og barnebarn? Jeg har ikke lest boka selv.:)

904BE719-A940-41E4-8B42-23651A4C378A.jpeg


Frå forordet i boka:
«Vi kan berre følgje klokkene som blei sende til reparasjon. Med klokker som med menneske: dei lykkelege har inga historie.» C. Breguet

I familien har vi mange gamle klokker. Fleire av dei har min grandonkel Alfred laga eller reparert. Då eg leita bakover i tida etter historiene til klokkene, kom eg over historia om klokkemakaren Abraham Louis Breguet, som var fødd i 1747. Dei to klokkene denne boka handlar om, blei laga av han. Under den franske revolusjonen forsvann klokkene og har sidan aldri blitt funne igjen. Det var mange dramatiske hendingar i Frankrike på denne tida, og dei to klokkene har i denne boka fått bli med på nokre av desse hendingane. Personane har levd, hendingane er verkelege, men reisa til klokkene er det eg som har fletta inn i historia. Gamle onkel Alfred har også verkeleg levd, men ikkje alle dei andre i denne boka. At dei to klokkene kom inn i denne familien si historie, og korleis det skjedde, er også rein fantasi.

https://www.norli.no/klokkemakar-alfreds-mysterium
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Todda og Grendel
Nytt år, nytt hodebry. Fruen fikser det aller meste av gaver til store og små, finner alltid på en fin gave til meg og jeg ender stort sett opp med noe som gleder. Nokså ofte har det endt opp med en weekendtur, men etter en avlyst spahelg i våres har vi denne til gode. Dermed er ikke tur/helg aktuelt denne gangen og jeg må antakelig over på en eller annen Ting. Men hva? Vet at det ordner seg når det nærmer seg julaften men det hadde vært så deilig å hatt det unnagjort før førjula, for en gangs skyld. Er jo snart min tur på passaround, ribbe skal prøvestekes, mye på jobb etc... :mrgreen:

Hva kjøper du til din halvdel jula 2020?

Vis vedlegg 221561
I år ble det et par treningssko fra Nike som jeg tilpasset selv (fargevalg, mønster, påskrift etc). Ganske sikker på at jeg kjenner hennes preferanser og prisen var heller ikke gal. En relevant problemstilling som oppstår på fast intervall vært år. Nyttig tråd
 
Redigert:
I år ble det et par treningssko fra Nike som jeg tilpasset selv (fargevalg, mønster, påskrift etc). Ganske sikker på at jeg kjenner hennes preferanser og prisen var heller ikke gal. En relevant problemstilling som oppstår på fast intervall vært år. Nyttig tråd
Hvor fikk du gjort dette?
 
Hvor fikk du gjort dette?
Oppretter et medlemskap på nike.com. Skriv "nike by you" i søkemotoren og klikke enter. Da har du muligheten til og tilpasse fritids, løpe og treningsko både til dame og herre.
 
Redigert:
Under treet har til kona har det tidligere år vært diamanter til ører, hals, håndledd og fingre. Alltid en suksess selvfølgelig. Nå er det ikke flere kroppsdeler igjen å henge de på. Tiara og navlepiercing utgår. Så i år blir det AirPods Pro, som jeg vet hun ønsker seg.

Men diamantsmykker er mitt stalltips ;)