Julegave til henne/han

Medlem
22. juli 2016
Innlegg
603
Sted
Jessheim
Nytt år, nytt hodebry. Fruen fikser det aller meste av gaver til store og små, finner alltid på en fin gave til meg og jeg ender stort sett opp med noe som gleder. Nokså ofte har det endt opp med en weekendtur, men etter en avlyst spahelg i våres har vi denne til gode. Dermed er ikke tur/helg aktuelt denne gangen og jeg må antakelig over på en eller annen Ting. Men hva? Vet at det ordner seg når det nærmer seg julaften men det hadde vært så deilig å hatt det unnagjort før førjula, for en gangs skyld. Er jo snart min tur på passaround, ribbe skal prøvestekes, mye på jobb etc... :mrgreen:

Hva kjøper du til din halvdel jula 2020?

k9xpljpthd5aup7ofrmo.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Nytt år, nytt hodebry. Fruen fikser det aller meste av gaver til store og små, finner alltid på en fin gave til meg og jeg ender stort sett opp med noe som gleder. Nokså ofte har det endt opp med en weekendtur, men etter en avlyst spahelg i våres har vi denne til gode. Dermed er ikke tur/helg aktuelt denne gangen og jeg må antakelig over på en eller annen Ting. Men hva? Vet at det ordner seg når det nærmer seg julaften men det hadde vært så deilig å hatt det unnagjort før førjula, for en gangs skyld. Er jo snart min tur på passaround, ribbe skal prøvestekes, mye på jobb etc... :mrgreen:

Hva kjøper du til din halvdel jula 2020?

Vis vedlegg 221561
Skuffer, skap og vegger er fulle, og hun mener én klokke er mer enn nok, så i år blir det:
_20201117_155245.JPG
 
Dette er like vanskelig år etter år. Eller skal vi si; Vanskeligere for hvert år som går.
I fjor(?) ble det ikke noe kostbart, men jeg hadde fikset et stort puslespill av et fint bilde fra en tur vi hadde på hytten. Det var veldig populært. Det er ikke nødvendig med noe kostbart. Men det var litt mye himmel.

Et år fikk hun litt bidrag til et kostbart elektrisk piano. Det var populært. I år har "hjerneteppet" meldt seg.

Julekalender har i alle fall blitt fikset til barna. (Se Lego-tråden: https://www.tidssonen.no/forum/threads/lego.60301/page-3#post-786547)

8
 
Mitt hemmelige triks har vært å kjøpe et skinnarmbånd fra Ole Lynggaard som hun kan feste charms på.
Så kan du kjøpe en ny charm hver jul i flere år fremover.
Her finner du alt fra sølv til gull og diamanter slik at det kan tilpasses enhver lommebok.
Dette har vært min trylleformel i mange år nå.
Når armbåndet er fullt kan du bare pøse på med ørepynt og halssmykker i samme stil.
Du kan takke meg senere. :mrgreen:
 
Ting er en vanskelig labyrint, spesielt om det skal være en overraskelse, og av erfaring med egen samboer er det gjerne flere fallgruver. Opplevelse, som weekendtur, spa og middag har vært populært, enten alene eller i kombinasjon med hverandre.
Er i litt samme bås selv, der avlyst helgetur i våres står på vent, og at det derfor er mer opplagt å gå for en ting, men klarer ikke helt å slå opplevelse fra meg.
Ikke testet personlig tidligere, men en helg i en eller annen tretopphytte ser jeg for meg kan være veldig hyggelig.
Å stresse ned her en vinterkveld ser jo ikke dumt ut:
1605696141051.png
 
Har vært innom det meste flere ganger, så vurderer å gå for noe det er noen år siden jeg har gitt: en skulderveske. Denne kanskje?
ZZ151H05S-Q11@2.jpg
 
Ting er en vanskelig labyrint, spesielt om det skal være en overraskelse, og av erfaring med egen samboer er det gjerne flere fallgruver. Opplevelse, som weekendtur, spa og middag har vært populært, enten alene eller i kombinasjon med hverandre.
Er i litt samme bås selv, der avlyst helgetur i våres står på vent, og at det derfor er mer opplagt å gå for en ting, men klarer ikke helt å slå opplevelse fra meg.
Ikke testet personlig tidligere, men en helg i en eller annen tretopphytte ser jeg for meg kan være veldig hyggelig.
Å stresse ned her en vinterkveld ser jo ikke dumt ut:
Vis vedlegg 221658
Gaven et par år tilbake. Megasuksess! Tror du kan satse på våren 2022 om du bestiller nå :confused:
 
Bestilte et par støvletter til fruen hos Jimmy Choo i London for et par år siden. Det var en vinner. For øvrig den korteste leveringstiden jeg noensinne har vært borti. Bestilte på formiddag på en onsdag og de var hos meg dagen etter. Imponerende.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken og twt2
Bestilte et par støvletter til fruen hos Jimmy Choo i London for et par år siden. Det var en vinner. For øvrig den korteste leveringstiden jeg noensinne har vært borti. Bestilte på formiddag på en onsdag og de var hos meg dagen etter. Imponerende.
Ref prisnivået på slike, holder seg fortsatt greit de vel?
 
Ref prisnivået på slike, holder seg fortsatt greit de vel?
Ja, de er som nye. Som du påpeker er jo prisnivået relativt friskt så de blir ikke brukt til hverdags. Men ingen tegn til slitasje på to eller tre år. Meget pene og veldig staselig innpakket til jul fra butikken. Ble meget god stemning i heimen :)
 
Har vært innom det meste selv og det tenkte å gi et tips på det som har truffet best gjennom årene.

Kjede med anheng av mitt fingertrykk :) Året etter supplerte jeg med barnas. Dette traff bra og ble en veldig personlig gave. Går du for denne må du derimot bestille raskt da utstyr for avstøpning må sendes til deg, tilbake til produsent og deretter ferdig produkt tilbake til deg.

Er noen år siden jeg bestilte og husker ikke helt hvem jeg bestilte fra, men ser at det er mange som leverer dette nå så google is your friend :)

F.eks https://www.handonheartjewellery.co.uk/collections/fingerprint-jewellery
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og twt2
Mitt hemmelige triks har vært å kjøpe et skinnarmbånd fra Ole Lynggaard som hun kan feste charms på.
Så kan du kjøpe en ny charm hver jul i flere år fremover.
Her finner du alt fra sølv til gull og diamanter slik at det kan tilpasses enhver lommebok.
Dette har vært min trylleformel i mange år nå.
Når armbåndet er fullt kan du bare pøse på med ørepynt og halssmykker i samme stil.
Du kan takke meg senere. :mrgreen:


Kan du anbefale steder å kjøpe dette @UJU? Enten på nett eller fysisk. Lurer på om jeg skal prøve dette i år.
 
Her er de gavene jeg har kjøpt de siste årene som har blitt særdeles vellykket. Noen til jul, andre til bursdag og de dyreste ved store begivenheter (10 års bryllupsdag, fødsel etc.)

Liker å kjøpe klassiske og varige ting som er like kult i år som om 20 år.

A.P.C. Half Moon Bag

YSL Medium Kate Bag

Efva Attling - Little Hoops

Cartier - Etincelle de Cartier

Gucci - GG Marmont Belt

Gucci - GG Marmont Mini Bag

Hermes Silkeskjerf

YSL Card Holder

Kjoler fra Ted Baker (Utrolig bra kvalitet i forhold til pris)

T-skjorte fra Gucci

Skjerf fra Holzweiler

Klær fra Ganni

Lykke til!
 
Redigert:
Noen som har tips til gode ønsker? Har som regel verdens korteste ønskelister og er bedre til å kjøpe gaver kontra å ha noe kreativitet rundt det hva jeg ønsker meg selv :p
 
Her er de gavene jeg har kjøpt de siste årene som har blitt særdeles vellykket. Noen til jul, andre til bursdag og de dyreste ved store begivenheter (10 års bryllupsdag, fødsel etc.)

Liker å kjøpe klassiske og varige ting som er like kult i år som om 20 år.

A.P.C. Half Moon Bag

YSL Medium Kate Bag

Efva Attling - Little Hoops

Cartier - Etincelle de Cartier

Gucci - GG Marmont Belt

Gucci - GG Marmont Mini Bag

Hermes Silkeskjerf

YSL Card Holder

Kjoler fra Ted Baker (Utrolig bra kvalitet i forhold til pris)

T-skjorte fra Gucci

Skjerf fra Holzweiler

Klær fra Ganni

Lykke til!
Snakkes i 2032 for ytterligere tips!! :D
 
Gode slips. Det får en aldri nok av. Selv er jeg også glad i capser. Fisker man, så er fiskeutstyr en slager. Kvalitetskaffe. Godt brennevin. God parfyme - gjerne fra noe mer spenstig enn tax-freehyllene. Gode sokker.

Det varierer jo også ut ifra budsjett. For noen sitter tusenlappene løst, for andre er det tanken som teller mest. (Det gjør den selvsagt uansett, men likevel.) Selv setter jeg størst pris på å gi gaver til andre, og da så dyrt som jeg har råd til. Det er vel kanskje min måte å gi noe tilbake på. Jeg har alt jeg trenger og færre og færre ønsker. Derimot er det alltid hyggelig om det kommer gaver i retning min firbente venn med pels.:)
 
Vurderer å gi henne en slik: